artikel

Vaste klanten op elk tijdstip van de dag

Horeca

We zijn tegenwoordig onderdeel van Kelly’s’, begint John Verkolf, ‘Op de buitenkant staat nog wel ‘De Jong Snacks’ maar dat wordt nog aangepast’, vertelt de bedrijfsleider van de aan de Haagse Erasmusweg gelegen cafetaria

Verkolf werkt nu drie jaar in de cafetaria die eigendom is van Rien van de Heuvel. Direct nadat Van de Heuvel de cafetaria van John de Jong op franchisebasis overnam begon Verkolf in de cafetaria. ‘We hebben ondertussen een grote vaste klantenkring opgebouwd.’ De gasten komen uit alle lagen van de bevolking. Van directeur tot woonwagenbewoner. ‘We hebben grote aantrekkingskracht voor scholieren van een school in de buurt.’ Doordat de cafetaria langs een drukke doorgaande weg ligt, trekt het bedrijf veel passanten, vertelt Verkolf. ‘Ook aardig wat werklui komen hier een snack halen.

Bovendien trekken we ’s avonds trekken veel uitgaanspubliek doordat we op de route naar een grote discotheek liggen. We zijn dan ook op vrijdag en zaterdag tot twee uur in de nacht open.’ Een groot aantal vaste gasten komen speciaal voor de veertien millimeter dikke frites. ‘In plaats van zout doen wij standaard een speciale kruidenmix over de frites. Ook komen veel mensen voor onze hamburger ‘Dikke Kees’, die is vernoemd naar een personeelslid. Je kunt wel raden hoe Kees er uit ziet.’ Behalve het gangbare assortiment snacks wordt ook vis verkocht. ‘We verkopen kibbeling, lekkerbekjes en gebakken mosselen. Maar ook broodjes met garnalen en paling, we hebben een uitgebreid visassortiment. Dat is een belangrijk deel van onze omzet’, besluit Verkolf.