artikel

8 Trends in evenementen

Horeca

——–

Trend 1: Groter
Door fusies en overnames komen er meer grote bedrijven. Daardoor moet voor het jaarlijkse bedrijfsfeest worden omgekeken naar stees grotere locaties voor vele honderden en soms zelfs duizenden werknemers.

Trend 2: Kleintjes volgen
Ook het aantal kleine bedrijven met veel geld neemt ote. Deze kleine, vaak innovatieve bedrijven zijn op zoek naar bijzondere, creatieve bedrijfsfeestjes.

Trend 3: Annexatie
Merken en bedrijven ‘annexeren’ in toenemende mate bestaande evenementen. Zo kreeg groothandelsconcern Sligro zijn eigen avonden tijdens de Night of the Proms en organiseere de Edah onlangs in Eindhoven een popspektakel voor personeel en klanten.

Trend 4: Personeel lokken
Nederland zit met een chronisch gebrek aan personeel. Steeds meer bedrijven houden evenmenten om medewerkers te lokken.

Trend 5: De tenttrend
Grote evenementen hebben steeds vaker plaats in tenten. De kwaliteit van dergelijke tenten. De kwaliteit van dergelijke tenten ging de laatste jaren met sprongen vooruit en ze zijn er in steeds grotere maten.

Trend 6: Kerken en bioscopen
Evenementen vinden iet meer vanzelfsprekend plaats in partycentra. Behalve in tenten, zijn er ook feesten in kerken, zwembaden, pretparken, bioscopen en sportcentra.

Trend 7: Steeds mobieler
Bedrijven zitten niet meer gebakken aan hun vestigingsplaats. Ze deinzen er niet voor terug vervoer te organiseren om al hun personeel naar ver te vervoeren, soms gaat het hele bedrijf zelfs naar het buitenland.

Trend 8: Inzicht in cijfers
Geld is er wel, maar het Nederlandse bedrijfsleven zit in toenemende mate boven op de cijfers. Organisatoren van evenementen willen van tevoren zo nauwkeurig mogelijk weten wat een evenement kost en willen de kosten gespecificeerd hebben, opdat ze er invloed op kunnen uitoefenen. Verrassingen achteraf zijn uit den boze.