artikel

Kerstbrochure met allure

Horeca

Hoe krijg je je nieuwe restaurant goed in the picture? En hoe krijg je de mensen daar aan de kersttafel. Eugène van Angelbeek van De Jonge Dikkert in Amstelveen is onlangs begonnen met zijn tweede restaurant De Veranda aan de Amstelveenseweg in Amsterdam en hoopt met zijn mooie kerstbrochure op de nodige aandacht.

De jonge chef-kok vertelde over de speciale brochure voor zijn nieuwe restaurant: ‘We verzenden al sinds ’93 kerstmailings en hebben daar veel succes mee. We hebben zes- tot zevenhonderd vaste gasten in ons bestand en dertig procent reserveert als reactie op onze mailing. Voor onze nieuwe zaak wilde we iets speciaals. We hebben Pieter gevraagd en voor het eerst werkten we ook met een echte vormgever. In de Veranda doen we op 25 en 26 december een lunch en een diner. Voor beide sessies hopen we 150 gasten te ontvangen. De Veranda heeft een café-brasserie en restaurant en ook in de grote wijnkelder kunnen mensen eten.’

De brochure van de Veranda heeft naast de kerst, ‘de voorbereiding’ als thema. Op de foto’s van Ouddeken zijn koks paddestoelen aan het wecken die in het kerstmenu verwerkt zullen worden. Ook die van de wijnkelder hebben betrekking op de voorbereidingen voor het kerstdiner. ‘We hopen de gasten te laten zien dat wij al vroeg daarmee bezig zijn en dat zij ook op tijd in de pen moeten om de antwoordkaart in te vullen en terug te sturen. Twee jaar geleden was ik al in februari met de kerstmailing bezig. Het had toen net gesneeuwd en onze molen, De Jonge Dikkert, stond erbij als plaatje. Die foto hebben we toen gebruikt voor de mailing.’