artikel

Trends in de horeca

Horeca

———-

Trend 1: Fris&Fruitig
Het is in, (ijs)drankjes net vers fruit. American Bar Suppliers heeft Smoothies, verse fruitshaken(jaarhoudbaar zonder koeling) die geschikt zijn voor granita- en slushapparaten. Interfastfood in Rotterdam brengt eveneens slush siropen op basis van verse vruchten.

Trend 2: Menselijke maat
Uitgaan wordt grootschaliger. Zie: de grote uitgaanscentra die her en der in den lande verrijzen. Daarnaast is er een markt voor kleine, intieme horeca-concepten, waar men met de menselijke maat meet.

Trend 3: Horeca is theater
Steeds meer entertainment in combinatie met eten en drinken.

Trend 4: Horeca&Humor
Wie wil er na een werkdag vol stress tegen een chagrijnige kop aankijken? De Moderne Mens lacht gemiddeld minder minuten per dag dan vroeger, blijkt uit onderzoek. Er ligt een schone taak voor de horeca om mensen weer aan het lachen te krijgen en de gast vrolijk te stemmen.

Trend 5: Nieuwe borrelsnacks
De bitterbal en het blokje kaas. het waren en zijn de hardlopers bij recepties. De laatste twee jaar komt een hele nieuwe generatie borrelsnacks opzetten. Van mini-saucijzenbroodjes en eenhaps frikandellen tot sushi en vegetarische eenhappers.

Trend 6: Aangenaam verrast
Soms wil de consument precies wat hij verwacht, dan weer wil hij verrast worden. De verrassing kan bijvoorbeeld zitten in vreemde combinaties. Versierde kerstbomen tijdens een beachtparty, een salsa avond in een skihut, om maar wat te noemen.

Trend 7: Klein geluid
Geluidssystemen worden steeds kleiner en qua design steeds fraaier. Bose komt met professionele speakers in een kubusvorm, maar kleiner dan koffiekopjes. Het bedrijf heeft daarnaast in de aanbieding: professionele speakers voor buitengebruik, ‘bestand tegen alle weersomstandigheden’.