artikel

Wildproducten in de snackbar

Horeca

Wild is in de wintermaanden altijd al een thema geweest in restaurants in Nederland. De maand november is voor veel restaurateurs het startpunt voor het nieuwe wildseizoen.

Ook voor cafetariahouders zijn er volop mogelijkheden om eens wat met het thema ‘wild’ te doen. Uit het consumentenonderzoek van de sector IJsfrica van begin 1999 is al naar voren gekomen dat cafetaria’s meer sfeer in hun zaken moeten brengen. Door het werken met thema’s kunt u in uw cafetaria een bepaalde sfeer oproepen. Voor het thema ‘wild’ in de cafetaria zijn verschillende wildproducten op de markt zoals speciale wildkroketten. De cafetariaketen Snackpoint houdt al een paar jaar in november een actiemaand met wildproducten. Vorig jaar hadden ze een product zoals hazepeper in het assortiment. Dit maakte onderdeel uit van een menu. Ook was er een wildkroket opgenomen in de aanbiedingen van de maand november. Dit jaar hebben de Snackpoints wildragout, konijnenbout en een speciaal voor Snackpoint gemaakte wildkroket in de verkoop in november. De wildproducten sluiten prima aan bij de trend dat consumenten tegenwoordig de voorkeur hebben voor kwalitatief goede producten. Dat meldden we ook in de vorige Snackkoerier; trendwatcher Anneke Ammerlaan signaleerde dat consumenten kwaliteitssnacks zoals de Van Dobben croquetten verkiezen boven andere producten. Wildproducten hebben eveneens een kwalitatieve uitstraling en sluiten daardoor prima aan bij deze hedendaagse voorkeur voor kwaliteitsproducten.