artikel

Discotheken geven een kijkje achter de schermen

Horeca

Ruim zestig discotheken openen op 2, 3 en 4 november tijdens het Nationale Discothekenweekend hun deuren voor ouders, overheden, (potentiële) bezoekers en andere belangstellenden. De uitgaansgelegenheden willen hiermee laten zien wat ze doen om hun bezoekers van een onbezorgde avond uit te laten genieten. Andere doelen van het weekend zijn het verbeteren van de imago en het versterken van de binding met ouders en overheid.

‘Consumenten geven discotheken een ruime voldoende, blijkt uit imago-onderzoek’, zegt Ans Groenewegen van Koninklijk Horeca Nederland, die het weekend organiseert. ‘Maar het kan geen kwaad het imago nog meer te verbeteren. Om dit voor elkaar te krijgen willen discotheken graag laten zien wat er allemaal komt kijken bij een veilig avondje uit.’
Groenewegen is van mening dat het aantal deelnemers zal stijgen tot honderd. ‘In Nederland zijn ongeveer 450 discotheken waarvan er 350 zijn aangesloten bij onze organisatie. Wij streven ernaar met een uitgebreide campagne dat eenderde van onze leden meedoet aan dit weekend.’ De discotheken, die tijdens dit weekend buiten de reguliere openingstijden geopend zijn, bepalen zelf de programmering.