artikel

De alles wordt echt anders show

Horeca

Veranderendemarktomstandigheden beïnvloeden de omzet en het rendement van elke restaurateur of maaltijdbereider. Denk dus niet dat het uw tijd wel zalduren of dat u met uw huidige formule goed zit. Alles verandert en wel voor datu het weet. We doen een greep. Invloeden van buitenaf zoals de olieprijs, BSE, MKZ en beursperikelen bepalen niet alleen de […]

Veranderendemarktomstandigheden beïnvloeden de omzet en het rendement van elke restaurateur of maaltijdbereider. Denk dus niet dat het uw tijd wel zalduren of dat u met uw huidige formule goed zit. Alles verandert en wel voor datu het weet. We doen een greep.

  1. Invloeden van buitenaf zoals de olieprijs, BSE, MKZ en beursperikelen bepalen niet alleen de ruimte in het budget maar hebben grote invloed op het humeur van de consument en dus zijn uitgavepatroon.
  2. De consument eet waar hij is. Dat wil zeggen dat hij een luxe sandwich eet bij Eurotuin of Ikea en dat hij geenszins van plan is om daar helemaal voor naar een restaurant te gaan.
  3. Te veel is uit, gezond is in.
  4. Het werven van personeel is een gigant van een probleem en zal dat voorlopig ook blijven. Dat vraagt om enorme investeringen. Het probleem zal als kostenpost hoger worden dan de personeelskosten zelf.
  5. Kip, pizza, pasta en vegetarische schotels, dat zijn de winnaars van de BSE en MKZ crises. Restaurants met vlees georiënteerde keukens krijgen het moeilijker.
  6. Meeneemmaaltijden, snacks, home-delivery, banquets, parties en evenementen pakken een groot deel van de buiten-de-deur-eet markt. En dat stopt voorlopig niet.
  7. De Coffee-bars lijken met hun cappuccino’s en latte’s, hun bagels, New-York sandwiches en chocoladebroodjes veel van de eetmarkt te veroveren.
  8. Internetbestellingen zullen blijven groeien. Bij pizza-tenten  komt al tien procent van de omzet via het internet binnen.
  9. De gsm-etjes zijn vooral populair bij kinderen. Dat kost hun handen vol met geld. Zij zijn toevallig ook de grootste snack en fast food eters en hebben daar dus minder aan uit te geven.
  10. Mensen willen in restaurants vooral ook rust vinden en super in de watten gelegd worden. Mooie uitdagingen voor de bedrijven met extra veel service.