artikel

Angelique van Lith, Hotel Schiphol: ‘Opvang is morele verplichting

Horeca

Nog vermoeid van een hectische nacht staat Angelique van Lith, marketing en salesmanager van hotel Schiphol A4 Van der Valk in Hoofddorp Misset Horeca op woensdagochtend te woord. ‘We hebben vannacht om half drie 39 mensen opgevangen.

In allerijl richtte het personeel van het Van der Valk-hotel een opvangruimte in. De manager laat weten dat het allemaal ‘hectisch’ en ‘hard werken’ was. Een conferentiezaal werd omgebouwd tot slaapzaal. ‘We vonden dat wij als hotel in de buurt van Schiphol een morele verplichting hebben om er alles aan te doen om deze mensen op te vangen’, licht Van Lith toe.

De reacties van de opgevangen reizigers waren positief op het gebaar van Van der Valk. ‘Ze waren natuurlijk heel moe maar tevreden dat ze konden gaan slapen.’ Wat er de komende dagen gaat gebeuren is de manager nog niet duidelijk. ‘De noodopvang blijft gehandhaafd zolang dat noodzakelijk is.’

In verband met de internationale televisiebeurs IBC in de RAI in Amsterdam heeft Van der Valk net als Golden Tulip in Hoofddorp veel Amerikaanse gasten in huis. ‘We verwachtten heel veel mensen uit Amerika. We hebben al veel annuleringen gehad.’ Exacte aantallen van reserveringen en annuleringen heeft de manager niet.