artikel

Om vrolijk van te worden

Horeca

Henk Kloosterhuis van Kloosterhuis en partners uit Utrecht schrijft in Food Service Europe een lang artikel over de ontwikkelingen in de Nederlandse fastfood markt en over eettrends in ons land. Er is een ‘booming business in the snack industry’. De Nederlanders staan open voor trends en eten ‘softbread, Nassi Yammi en mozzarella sticks’. Maar er […]

Henk Kloosterhuis van Kloosterhuis en partners uit Utrecht schrijft in Food Service Europe een lang artikel over de ontwikkelingen in de Nederlandse fastfood markt en over eettrends in ons land. Er is een ‘booming business in the snack industry’. De Nederlanders staan open voor trends en eten ‘softbread, Nassi Yammi en mozzarella sticks’. Maar er gaat even goed niets boven de patat met, de kroket en de frikadel, waar we er met zijn allen 500 miljoen van verorberen. Bij de trends noemt Kloosterhuis het loungen: ‘Net als de Romeinen, ontmoeten de gezinnen met een dubbel-inkomen elkaar na het werk in ‘lounges’ om liggend te eten. “The combination of making career and going out has been replaced by lounging”’, schrijft hij. Vooral Amsterdam ‘lounget’ veel en dat heeft het gat tussen thuis blijven en de deur uitgaan heel klein gemaakt. Wonen we wel in hetzelfde land, mijnheer Kloosterhuis?