artikel

Eigen prijs, meer omzet

Horeca

‘Ons menu, uw prijs’. Met deze speciale aanpak denkt Tom Fishera van V Restaurant and Wine Bar in San Fransisco meer gasten te trekken. De actie, oorspronkelijk bedoeld als dankjewel naar de vaste gasten, blijkt erg goed aan te slaan. Dertig procent meer omzet. De gasten kiezen uit een menukaart zonder prijzen en na het […]

‘Ons menu, uw prijs’. Met deze speciale aanpak denkt Tom Fishera van V Restaurant and Wine Bar in San Fransisco meer gasten te trekken. De actie, oorspronkelijk bedoeld als dankjewel naar de vaste gasten, blijkt erg goed aan te slaan. Dertig procent meer omzet. De gasten kiezen uit een menukaart zonder prijzen en na het eten krijgen ze die kaart weer in handen, om hun eigen prijzen in te vullen. De gast bepaalt hoeveel hij het gerecht waard vindt. “Het eten brengt iets minder op,” aldus Fishera, “maar de mensen vinden het zo gezellig, dat ze meer te drinken nemen en daardoor stijgt mijn totale omzet, want voor de dranken tellen we wel onze eigen prijzen.’