artikel

Fabrikanten samen in horecaconcept

Horeca

Op initiatief van aardappelverwerker McCain heeft een aantal producenten in de foodsector een nieuwe horecaformule ontwikkeld. Met het nieuwe concept De Sterkste Schakel willen de fabrikanten zich samen richten op vooral het zogenoemde ‘grijze kanaal’.

‘De consument eet en drinkt niet meer alleen in traditionele horecagelegenheden, maar ook in bijvoorbeeld tuincentra, bouwmarkten en zelfs videotheken’, zegt marketing manager Marcel Veeneman van McCain. ‘Mede met het oog op efficiency willen we die tot dusver nog nauwelijks ontgonnen horecasegmenten gezamenlijk een professionele invulling geven.’

Volgens Veeneman is De Sterkste Schakel, dat eerder deze maand werd gelanceerd tijdens een out-of-homebeurs in Apeldoorn, een formule met een vaste, heldere uitstraling. ‘De klant kan er terecht voor frites, snacks, pizza’s, koffie en frisdrank van de deelnemende fabrikanten.’ Tot de participanten behoren naast McCain onder meer sauzen- en vettenproducent Van Dijk Food, snackfabrikant Van Oers en frisdrankenproducent Vrumona.