artikel

Hoe wilt u bekend staan?

Horeca

Wat maakt uw bedrijf bijzonder en hoe wilt u bekend staan? Als ú het al niet weet, hoe moeten uw gasten het dan weten? Het is de moeite waard om tijd te besteden aan een beetje zelfonderzoek. Zet de punten maar eens op een rijtje. Begin met uzelf te overtuigen en breng het daarna over aan uw gasten.Welke garantie kunt u uw gasten geven?

Maak dat bekend, zet het op uw menukaart, hang het op in de ingang van uw bedrijf, bevestig het naast de menukaart aan uw gevel, kortom laat zien waar u voor staat. Formuleer de punten samen met uw medewerkers. Maak afspraken om de punten één voor één dagelijks waar te maken. Het succes kan dan niet uitblijven. Met verrassing zult u ervaren dat de bezoekfrequentie van de gasten toeneemt.

Een voorbeeld:
Maison de Bonneterie in Amsterdam is weliswaar geen horecabedrijf maar een kledingzaak. Daar zegt men het als volgt:
1. Hier bent u welkom om op uw gemak rond te kijken.
2. Hier staat altijd iemand voor u klaar om u te helpen.
3. Hier geven wij altijd een eerlijk en deskundig advies.
4. Hier kunt u ruilen of krijgt u gewoon uw geld terug.
5. Hier lossen we klachten naar volle tevredenheid op.