artikel

Slechte dag

Horeca

Hoe staat het met de bezetting van uw restaurant? Zitten er verschillen tussen doordeweekse en weekenddagen? Vast wel. In de praktijk blijkt veelal dat één of meerdere avonden de bezetting achterblijft bij de overige dagen. Als dat ook in uw bedrijf het geval is, wat doet u er dan aan? Legt u zich erbij neer, of vecht u terug?

Er zijn best methoden om op stille dagen het bezoekersaantal wat op te krikken. Want u weet: een leeg restaurant is dodelijk. Al trekt u met een interessante aanbieding maar een paar gasten, dat is al voldoende. Want gasten brengen gezelligheid mee en leven. En dat trekt weer nieuwe bezoekers.

Een voorbeeld: restaurant De Kelderhof in Amsterdam adverteerde met een maandagspecial Zeetong in Roomboter gebakken voor een speciale (interessante) prijs. Duidelijk met de bedoeling om op de maandag een beter bezettingspercentage te bereiken. De Kelderhof is ook op internet te vinden: www.kelderhof.nl.