artikel

Anuga in Köln: De wereld op 300.000 m2

Horeca

Maar liefst 168.000 bezoekers kwamen begin oktober naar het beurscomplex in Köln voor de tweejaarlijkse voedingsmiddelenbeurs Anuga. Vanuit niet minder dan 150 verschillende landen maakten zij de reis naar Duitsland om zich op de hoogte te stellen van trends, ontwikkelingen, nieuwe smaken, snufjes en hypes. En al waren ze alle vijf beursdagen aanwezig, dan nog is de kans groot dat ze niet alle 6006 standhouders van dichtbij hebben bekeken. Want een beurslandschap dat bestaat uit 300.000 vierkante meter doorkruis je niet zomaar even.

Om ook de afwezigen én hen die slechts even van de Anuga konden proeven een indruk te geven van wat er zich zoal afspeelde in vijf dagen beurs, hier een kleine impressie.


Tapas, kant en klaar gesorteerd, voorverpakt en lang houdbaar. Hoeveel makkelijker kan de fabrikant het nog maken?


Ook voor biologisch was voldoende ruimte gereserveerd. Zuivelproducten, maar ook bijvoorbeeld chocola, snoep en alcoholische dranken.


En soms was het even schrikken, of in ieder geval even verbaasd loeren naar de vele specialiteiten uit de diverse deelnemende landen.


Wie zin had een paar kilo aan te komen op de Anuga, hoefde weinig moeite te doen.


Tegenover de vele aanlokkelijke calorieën stond natuurlijk ook heel veel gezondheid.


Espressomachines hoeven natuurlijk niet alleen maar functioneel te zijn.


Hoe breng je onattractieve grondstoffen en kruiden onder de aandacht? Zo dus!


Van Indonesië naar Brazilië was slechts enkele meters. Bulgarije lag naast de VS en Rusland grensde aan Argentinië.


Een mooie gelegenheid ook om eens met andere culturen in aanraking te komen.


Doet het na leegdrinken ook nog leuk op de schoorsteenmantel. Wel weghalen als er bezoek komt.


Radioactief is ook geen probleem meer in de disco.


Een hip drankje is één ding, maar het onder de aandacht brengen daarvan is weer heel iets anders.

Foto’s: Anuga.