artikel

Saus als winstpakker

Horeca

Sauzen zijn voor snackbars omzetmakers nummer twee. Saus is derhalve een winstbrenger. Maak hier optimaal gebruik van door actief sauzen te verkopen en de prijs ervan te verhogen. Vraag structureel welke saus uw gast bij zijn snack of frites wil (en dus niet óf hij een saus wil, want daar gaat u gewoon vanuit). Adviseer […]

Sauzen zijn voor snackbars omzetmakers nummer twee. Saus is derhalve een winstbrenger. Maak hier optimaal gebruik van door actief sauzen te verkopen en de prijs ervan te verhogen.

Vraag structureel welke saus uw gast bij zijn snack of frites wil (en dus niet óf hij een saus wil, want daar gaat u gewoon vanuit). Adviseer daarbij met name speciaalsauzen. Deze sauzen werken onderscheidend en verhogen de omzet. Blijf variëren met aantrekkelijke combinaties tussen frituurwaar en speciaalsauzen. Dit geeft uw organisatie een innovatief karakter.
Verbeter uw verkoopkunde en verhoog het rendement door een cursus te volgen bij de Stichting Hoger Rendement Horeca (0348-489481).

Durf geld te vragen voor sauzen. Met name voor speciaalsauzen. Tweederde van de consumenten geeft aan geen ‘actie’ te ondernemen bij een prijsverhoging. Een kwart zegt de verhoging niet eens te merken. Aldus onderzoek van Siebenheller & Partners. Reken uw winst per jaar uit met de sauzenwinstmodule.