artikel

Smakelijke kwaliteit

Horeca

Veel bedrijven en instellingen overwegen om ook de voedingsdienst of restauratieve verzorging deel uit te laten maken van het totale kwaliteitszorgsysteem van de organisatie. De eerste vraag is dan: hoe zet ik zoiets op? En de tweede vraag: hoe voer ik dat heel concreet in? Op beide vragen krijgt u tijdens deze studiedag antwoord. Theorie […]

Veel bedrijven en instellingen overwegen om ook de voedingsdienst of restauratieve verzorging deel uit te laten maken van het totale kwaliteitszorgsysteem van de organisatie. De eerste vraag is dan: hoe zet ik zoiets op? En de tweede vraag: hoe voer ik dat heel concreet in? Op beide vragen krijgt u tijdens deze studiedag antwoord. Theorie in de zin van wetgeving over wat wel en niet moet om te voorkomen dat de Arbeidsinspectie of de Keuringsdienst van Waren u op de vingers tikt. Daarnaast vanuit een praktische invalshoek verbeteringen bedenken en doorvoeren om te komen tot een kwaliteit die uw klanten van u verwachten.

Niet alleen de klantwensen en wettelijke verplichtingen vormen een stimulans om over te gaan op een kwaliteitszorgsysteem. Ook betere arbeidsomstandigheden voor de medewerkers en kostenbeheersing doordat processen in een keer goed lopen, kunnen meespelen.

Wat levert deze studiedag u op?
• Wettelijke eisen ten aanzien van voedselvoorziening. Aandacht voor hygiëne, voedselveiligheid (HACCP), milieu en Arbo. Wat is er bijvoorbeeld veranderd in de nieuwe hygiënecode die vanaf 31 oktober 2001 van kracht is?
• De zin en onzin van HACCP: minder papier, meer kwaliteit. Hoe omschrijft u de processen?
• Welke kwaliteit/uitstraling wilt u voor de organisatie?
• Voorbereidende werkzaamheden voor het opzetten van een kwaliteitszorgsysteem.
• Met HACCP heeft u al een groot deel van de opzet van een totaal kwaliteitszorgsysteem op de rit. Hoe geeft u dit concreet handen en voeten?
• In 2001 is de nieuwe ISO 9001 uitgekomen. Hoe maakt u operationeel wat er in die nieuwe norm staat?
• Hoe zit het met productaansprakelijkheid?
• De meeste grote contractcateraars hebben een kwaliteitszorgsysteem. Is dit voor een bedrijfsrestaurant of voedingsdienst in eigen beheer een reden om er ook aan te beginnen?
• Wat zijn belangrijke onderdelen vanuit Arbo gezien, hoe verwerkt u die in het systeem?
• Overwegingen om wel of geen certificaat te willen halen voor uw organisatie.
• Hoe toetst u de kwaliteit? Externe auditing, interne auditing of een combinatie. Kosten en baten.

Voor wie
Facility managers, hoofden voedingsdienst of hoofden restauratieve dienst, cateringmanagers.

Inleider
Inleider voor deze studiedag is F.J.M. Knevel MSc van Assisti Advies

Data/plaats
20 april 2004 Mercure Hotel Arnhem
8 september 2004 Mercure Hotel Utrecht-Bunnik

Tijden
De studiedag begint om 9.30 uur en eindigt rond 16.30 uur

Kosten
De deelnamekosten zijn € 575,- per deelnemer, exclusief BTW, maar inclusief studiemateriaal en arrangement. Abonnees van de uitgaven van Reed Business Information ontvangen € 50,- korting.

Meer informatie?
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Esther van Zwienen, u kunt haar direct bereiken onder doorkiesnummer (0314) 34 94 73.


Zibb.nl/horeca
Opleiding kiezen
Uw gegevens

Organisatie: *
Deelnemer 1: *
Deelnemer 2:
Functie: *
Adres: *
Postcode: *
Plaats: *
Telefoon: *
Fax:
E-mail: *
Internetadres:
* verplicht veld

Uw gegevens kunnen worden gebruikt voor het toezenden van informatie en/of speciale geselecteerde bedrijven. Indien u hiertegen bezwaar heeft, stuurt u een briefje naar Reed Business Information bv, t.a.v. Adresregistratie, Postbus 808, 7000 AV Doetinchem.