artikel

Vrumona helpt ondernemer

Horeca

Frisdrankgigant Vrumona komt met een aantal concepten en ideeën die de horeca een steuntje in de rug geven. ‘We willen ondernemer helpen om op een betere manier producten aan te bieden, zodat hij de prijzen die hij vraagt ook kan rechtvaardigen’, aldus marketingmanager Willem Treep.

Om het merk Schweppes weer onder de aandacht te brengen ontwikkelde Vrumona, een dochterbedrijf van Heineken, het concept ‘Shake en suite’ met de Amsterdamse Fabulous Shaker Boys. Volgens Treep staan de volumes van de bittere frisdranken namelijk onder druk. Acht weken lang is in de trendy foodbar Suite in Amsterdam aan de cocktails met alleen Schweppes-producten (Tonic, Ginger Ale, Bitter Lemon en Soda) gewerkt.

‘Shake en suite heeft nu op maandag Nomads in Amsterdam als home base. Maar we gaan met het concept het land in, te beginnen in de hippe gelegenheden’, legt Treep uit. ‘Eerst organiseren we in enkele bars een kostenloze workshop. Medewerkers van acht andere bars krijgen daarvoor een uitnodiging. In een tweedaagse training leren ze de geschiedenis van de cocktails, en natuurlijk hoe je ze maakt.’ Vrumona wil dat organiseren in Amsterdam, Rotterdam, Utrecht, Den Haag, Groningen en Eindhoven of Den Bosch.

Inkoop
Ook helpt de frisdrankfabrikant uit Bunnik de ondernemer op inkoop te besparen met behulp van elektronische registratie. ‘Dat klinkt raar, want dat lijkt ons afzet te kosten. Maar als de ondernemer 10 tot 15 procent bespaart op inkoop, kan hij meer winst maken en daardoor langer blijven bestaan. Dat is voor ons zeer gunstig, wil je op lange termijn een relatie met de horeca opbouwen.’

Ook laat Vrumona zijn vertegenwoordigers meer als adviseur optreden. Bijvoorbeeld door de ondernemer aan de juiste adressen te helpen. De vertegenwoordigers zijn ook al druk om in disco’s een grotere afzet van plastic flesjes water te realiseren. Verder drukt de frisdrankleverancier restaurants op het hart om gasten direct een fles water aan te bieden. ‘Ik denk dat we in de toekomst zelfs tegen horecagelegenheden zeggen: dit is onze visie, zo moet je het gaan doen!’, aldus Treep.

Om het merk Schweppes weer onder de aandacht te brengen ontwikkelde Vrumona, een dochterbedrijf van Heineken, het concept ‘Shake en suite’ met de Amsterdamse Fabulous Shaker Boys. Volgens Treep staan de volumes van de bittere frisdranken namelijk onder druk. Acht weken lang is in de trendy foodbar Suite in Amsterdam aan de cocktails met alleen Schweppes-producten (Tonic, Ginger Ale, Bitter Lemon en Soda) gewerkt.

‘Shake en suite heeft nu op maandag Nomads in Amsterdam als home base. Maar we gaan met het concept het land in, te beginnen in de hippe gelegenheden’, legt Treep uit. ‘Eerst organiseren we in enkele bars een kostenloze workshop. Medewerkers van acht andere bars krijgen daarvoor een uitnodiging. In een tweedaagse training leren ze de geschiedenis van de cocktails, en natuurlijk hoe je ze maakt.’ Vrumona wil dat organiseren in Amsterdam, Rotterdam, Utrecht, Den Haag, Groningen en Eindhoven of Den Bosch.

Inkoop
Ook helpt de frisdrankfabrikant uit Bunnik de ondernemer op inkoop te besparen met behulp van elektronische registratie. ‘Dat klinkt raar, want dat lijkt ons afzet te kosten. Maar als de ondernemer 10 tot 15 procent bespaart op inkoop, kan hij meer winst maken en daardoor langer blijven bestaan. Dat is voor ons zeer gunstig, wil je op lange termijn een relatie met de horeca opbouwen.’

Ook laat Vrumona zijn vertegenwoordigers meer als adviseur optreden. Bijvoorbeeld door de ondernemer aan de juiste adressen te helpen. De vertegenwoordigers zijn ook al druk om in disco’s een grotere afzet van plastic flesjes water te realiseren. Verder drukt de frisdrankleverancier restaurants op het hart om gasten direct een fles water aan te bieden. ‘Ik denk dat we in de toekomst zelfs tegen horecagelegenheden zeggen: dit is onze visie, zo moet je het gaan doen!’, aldus Treep.