artikel

Eric de Man

Horeca

Deze keer Eric de Man, voorloper in Nederland van de dirty house.

Je wordt het beste bewaarde geheim van de Amsterdamse Underground genoemd?!
Oh ja?! Dat wist ik niet. Ik ben niet zo underground. Maar ook niet berecommercieel als DJ Jean of Tiësto.

Omschrijf je stijl eens.
In Berlijn wordt het clubtech genoemd, maar daar kan ik niet zoveel mee. Ik noem het zelf liever dirty house of real house. Weer terug naar de oorsprong van de house uit de jaren ’80 in Chicago. Het moet altijd funky zijn, met een vette bass. Het is misschien wat minder euforisch als trance, maar ik vind het wel erg prettig als mensen op de dansvloer eh,… tot elkaar komen, zal ik maar zeggen. Ik draai muziek voor de heupen. Op de dansvloer kunnen emoties uitgewisseld worden.

Wordt jouw stijl de komende tijd dé stijl in de dancescene?
Ik denk het wel. Want ik merk het al, meer boekingen en draaien in leukere en grotere tenten. En de mensen die naar me toe komen om me te complimenteren, geweldig. Bovendien gaan andere dj’s ook over tot deze stijl. Niet dat ze kopiëren of zo. Maar het is alleen maar goed dat deze stijl populair wordt. Daarom is het belangrijk dat zo’n jonge jongen als Benny Rodriguez deze stijl ook promoot.

Je bent ook producer, ligt je hart meer bij het draaien of producen?
Toch bij het producen, je kunt daar echt je hele ziel en zaligheid in stoppen. Maar draaien vind ik momenteel eigenlijk net zo leuk, want je kunt mensen een bijzonder leuke avond bezorgen. Ik blijf dan ook lekker veel draaien en ga op termijn weer produceren.

Wanneer komt er weer iets van je uit?
Ik ben bezig aan een remix voor een Duitse houseproductie. Maar al in september komt er onder de naam Man Made Muzik Artform iets van mezelf uit. De plaat is gemaakt met Gert van Veen en komt uit op het platenlabel van Jamie Anderson, die ook voor de remix zorgde.

Je wordt het beste bewaarde geheim van de Amsterdamse Underground genoemd?!
Oh ja?! Dat wist ik niet. Ik ben niet zo underground. Maar ook niet berecommercieel als DJ Jean of Tiësto.

Omschrijf je stijl eens.
In Berlijn wordt het clubtech genoemd, maar daar kan ik niet zoveel mee. Ik noem het zelf liever dirty house of real house. Weer terug naar de oorsprong van de house uit de jaren ’80 in Chicago. Het moet altijd funky zijn, met een vette bass. Het is misschien wat minder euforisch als trance, maar ik vind het wel erg prettig als mensen op de dansvloer eh,… tot elkaar komen, zal ik maar zeggen. Ik draai muziek voor de heupen. Op de dansvloer kunnen emoties uitgewisseld worden.

Wordt jouw stijl de komende tijd dé stijl in de dancescene?
Ik denk het wel. Want ik merk het al, meer boekingen en draaien in leukere en grotere tenten. En de mensen die naar me toe komen om me te complimenteren, geweldig. Bovendien gaan andere dj’s ook over tot deze stijl. Niet dat ze kopiëren of zo. Maar het is alleen maar goed dat deze stijl populair wordt. Daarom is het belangrijk dat zo’n jonge jongen als Benny Rodriguez deze stijl ook promoot.

Je bent ook producer, ligt je hart meer bij het draaien of producen?
Toch bij het producen, je kunt daar echt je hele ziel en zaligheid in stoppen. Maar draaien vind ik momenteel eigenlijk net zo leuk, want je kunt mensen een bijzonder leuke avond bezorgen. Ik blijf dan ook lekker veel draaien en ga op termijn weer produceren.

Wanneer komt er weer iets van je uit?
Ik ben bezig aan een remix voor een Duitse houseproductie. Maar al in september komt er onder de naam Man Made Muzik Artform iets van mezelf uit. De plaat is gemaakt met Gert van Veen en komt uit op het platenlabel van Jamie Anderson, die ook voor de remix zorgde.