artikel

Hoe is ’t nu met de Cornetto Soft?

Horeca

De opmars van Cornetto Soft zet door. Precies twee jaar geleden begon het ijs, dat onder de Ola-vlag valt, met 750 verkoopunits verspreid over het hele land. Het ijsseizoen gaat nu van start met meer dan 2000 vriezers. ‘En we zullen blijven doorgroeien’, is de overtuiging van projectmanager Bert Baron.

Hoe is ’t nu met de Cornetto Soft?

Het ijsconcept van IgloMora heeft dezelfde uitstraling als een versgetapt softijsje. Maar dat is het niet, want het ijs is per portie verpakt in een ijspatroon die je uit de vriezer haalt en dan in het dispensersysteem zet. Door een hendel over te halen wordt het ijs in een oubliehoorntje getapt, voorzien van een papieren wikkeltje. De tap van in totaal 1 m2 groot heeft de vorm van een soort ijskar, compleet met luifeltje erboven.

Volgens Bert Baron maak je met Cornetto Soft snel winst. ‘Als een ondernemer minder dan 13.000 ijsjes per jaar verkoopt, is dit concept rendabeler dan een softijsmachine.’ De investering is €995,-. Voor dat bedrag heeft de ijsverkoper een complete verkoopunit (vriezer, dispenser, luifel, promotiemateriaal, hoorntjes en bekertjes en veertien dozen ijs). Meer is niet nodig. Bij een advies-verkoopprijs van €1,40 is de marge rond 35 procent. De verkooplocaties zijn divers: kleine cafetaria’s, horeca- en recreatiebedrijven, maar ook tankstations, tuincentra, bioscopen en warenhuizen.

Bij het begin waren er vier smaken. De vijfde smaak, de in 2002 geïntroduceerde Cherry Moon, is weer verdwenen. Yoghurt Dream komt er nu voor in de plaats. Een ijsje met een yoghurtsmaak en een bosbessentopping eroverheen. Verder krijgt Cornetto Soft in 2003 een dynamischer uitstraling. De kleuren geel-blauw maken plaats voor rood met zilver. IJsverkopers die de vriezer met toebehoren al in huis hebben, krijgen er een ander omhulsel omheen in de nieuwe kleuren. ‘Eind april hopen we hiermee klaar te zijn’, zegt Baron.Twee grote promotiecampagnes moeten het merk dit jaar nog bekender maken.

Het ijsconcept van IgloMora heeft dezelfde uitstraling als een versgetapt softijsje. Maar dat is het niet, want het ijs is per portie verpakt in een ijspatroon die je uit de vriezer haalt en dan in het dispensersysteem zet. Door een hendel over te halen wordt het ijs in een oubliehoorntje getapt, voorzien van een papieren wikkeltje. De tap van in totaal 1 m2 groot heeft de vorm van een soort ijskar, compleet met luifeltje erboven.

Volgens Bert Baron maak je met Cornetto Soft snel winst. ‘Als een ondernemer minder dan 13.000 ijsjes per jaar verkoopt, is dit concept rendabeler dan een softijsmachine.’ De investering is €995,-. Voor dat bedrag heeft de ijsverkoper een complete verkoopunit (vriezer, dispenser, luifel, promotiemateriaal, hoorntjes en bekertjes en veertien dozen ijs). Meer is niet nodig. Bij een advies-verkoopprijs van €1,40 is de marge rond 35 procent. De verkooplocaties zijn divers: kleine cafetaria’s, horeca- en recreatiebedrijven, maar ook tankstations, tuincentra, bioscopen en warenhuizen.

Bij het begin waren er vier smaken. De vijfde smaak, de in 2002 geïntroduceerde Cherry Moon, is weer verdwenen. Yoghurt Dream komt er nu voor in de plaats. Een ijsje met een yoghurtsmaak en een bosbessentopping eroverheen. Verder krijgt Cornetto Soft in 2003 een dynamischer uitstraling. De kleuren geel-blauw maken plaats voor rood met zilver. IJsverkopers die de vriezer met toebehoren al in huis hebben, krijgen er een ander omhulsel omheen in de nieuwe kleuren. ‘Eind april hopen we hiermee klaar te zijn’, zegt Baron.Twee grote promotiecampagnes moeten het merk dit jaar nog bekender maken.