artikel

Masterclass bierbehandeling

Horeca

Het Hollandse pilsje is een topproduct. Het doet café Gompie-eigenaar Frank Evers soms pijn aan de ogen dat het bier, eenmaal getapt, vaak alsnog verprutst wordt. Om dat voortaan te voorkomen zette hij samen met horeca-adviesbureau Siebenheller & Partners een ‘masterclass bierbehandeling en actief verkopen’ op.

Het is niet eens onwil, eerder onwetendheid, waardoor menig pilsje verprutst wordt, is de overtuiging van Evers. Toch is het serveren van een goed glas bier belangrijk. ‘Het drinkt makkelijker door omdat het lekkerder smaakt. Bovendien zijn de mensen best bereid om te betalen voor kwaliteit en dat straalt af van een goed getapt glas bier.’

Volgens de eigenaar van het Nijmeegse feestcafé was het de deelname aan de Nationale Biertapwedstrijden, jaren geleden, waardoor zijn ogen werden geopend. ‘Vanaf dat moment ben ik bewuster gaan tappen en heb ik ook gemerkt dat dit tot betere resultaten in je bedrijf lijdt.’Volgens Evers komen in de training twee onderdelen samen: zijn eigen praktijkervaring en de theoretische verkoopkennis van horecatrainer Eric Siebenheller. Een cursusdag duurt vijf uur en is in te kopen door iedere horecaondernemer die dat wil. Zo kan er getraind worden vanuit de eigen werksituatie. Wel geldt er een minimumaantal van acht cursisten en een maximum van zestien. De kosten bedragen €135,- per persoon.

Voor meer informatie: Siebenheller & Partners, tel. (024) 324 47 63.

Het is niet eens onwil, eerder onwetendheid, waardoor menig pilsje verprutst wordt, is de overtuiging van Evers. Toch is het serveren van een goed glas bier belangrijk. ‘Het drinkt makkelijker door omdat het lekkerder smaakt. Bovendien zijn de mensen best bereid om te betalen voor kwaliteit en dat straalt af van een goed getapt glas bier.’

Volgens de eigenaar van het Nijmeegse feestcafé was het de deelname aan de Nationale Biertapwedstrijden, jaren geleden, waardoor zijn ogen werden geopend. ‘Vanaf dat moment ben ik bewuster gaan tappen en heb ik ook gemerkt dat dit tot betere resultaten in je bedrijf lijdt.’Volgens Evers komen in de training twee onderdelen samen: zijn eigen praktijkervaring en de theoretische verkoopkennis van horecatrainer Eric Siebenheller. Een cursusdag duurt vijf uur en is in te kopen door iedere horecaondernemer die dat wil. Zo kan er getraind worden vanuit de eigen werksituatie. Wel geldt er een minimumaantal van acht cursisten en een maximum van zestien. De kosten bedragen €135,- per persoon.

Voor meer informatie: Siebenheller & Partners, tel. (024) 324 47 63.