artikel

heisessie

Horeca

Ik kom net terug uit de natuur. Uit Klarenbeek. Bij Het Glazen Huis. De heisessie van het Genootschap voor Eventmanagers en branchevereniging IDEA. Voor de derde keer zijn deze twee partijen, klant en bureau / aanbieder, bij elkaar. Deze keer om gezamenlijk inspiratie te halen uit de natuur. Schapen, Indische loopeenden, een uil, een valk […]

Ik kom net terug uit de natuur. Uit Klarenbeek. Bij Het Glazen Huis. De heisessie van het Genootschap voor Eventmanagers en branchevereniging IDEA. Voor de derde keer zijn deze twee partijen, klant en bureau / aanbieder, bij elkaar. Deze keer om gezamenlijk inspiratie te halen uit de natuur.
Schapen, Indische loopeenden, een uil, een valk en een paard. In vier groepen wordt het gezelschap van 40 personen (IDEA:Genootschap = 27:13) voorgesteld aan dit dierenrijk om vervolgens een slag te maken naar het mensendom.
Het is vroeg in de ochtend, in de mist van de landerijen van Klarenbeek komt Het Glazen Huis in zicht. De BMW X5-en, Renaults Espace en Volvo’s laten de buitenwereld weten dat hier de leden van IDEA en het Genootschap voor Eventmanagers zijn neergestreken. Deze keer niet in mantelpak, pak en stroppert, maar wandelschoenen onder de spijkerbroek en sportieve trui. Lekker informeel dus.
Groep 1 gaat het weiland in, met onzichtbaar in de mist een kudde schapen. Hans Docter is een man met een baard, en naar eigen zeggen de roedelleider van de wolven, zo blijkt bij zijn uitleg over zijn bordercollies: “Bordercollies hebben het instinct van wolven, er is één leider en de rest werkt voor hem. Nou, ik ben hier die leider, en mijn honden doen het werk voor mij. Wolven hebben een prooi, voor mijn honden zijn dat de schapen. Mensen, let op het gedrag van de hond en de schapen, daar kunt u later in uw werk uw voordeel mee doen.”
Nadat de schapen een parcours afleggen, gedreven door Saartje de bordercollie en op commando van Hans Docter (‘Away’ is rechtsom, ‘come by’ is linksom) is het de beurt aan de groep. Zij krijgen eerst een hok met Indische loopeenden te drijven, waarin de groep dus fungeert als die ene hond en later moeten ze de zware schapen een parcours laten afleggen.

Naar de foto’s..

Netwerkdag
Vorig week rond dit tijdstip liep de Experience Netwerkdag de borrel in op Kasteel de Hooge Vuursche. ‘s Ochtends sprak Albert Boswijk, directeur van The European Centre for the Experience Economy and Transformation over het creëren van staged Experiences, naar Experience Co-creation; Lex van Rooi, oud vice-president marketing van Philips DAP en nu marketingtopman bij Koninklijke Wessanen sprak over ‘How to experience things better'; Bert Kranendonk van Kranendonk Conceptancy over ‘Experience Creatie in China'; Yvonne Nieuwenhuijs van Giotto cultuurproducties sprak over de ontwikkeling van een karakter hotel en cursuscentrum rondom rust, inspiratie en bezieling in Umbrië en tenslotte Hans Bakker, directievoorzitter van Amsterdam RAI die sprak over hoe de RAI van Exhibition Centre verandert naar een experience environment. De Experience Netwerkdag is een initiatief van The European Centre for the Experience Economy and Transformation.

Naar de foto’s…

FD gelezen?
Het Financieele Dagblad van gisteren, donderdag 28 oktober. Een halve pagina over de trends in de eventbranche. Meld je aan om gratis tot 7 november op fd.nl rond te neuzen en kijk in het archief. Ga naar fd.nl

FZ gelezen?
Vandaag in FZ 5: aandacht voor theaters: ‘t Spant in Bussum; het vernieuwde Orpheus in Apeldoorn waar 34 miljoen euro in is gepompt om het theatercentrum om te bouwen tot een schouwburg- en congrescentrum; Amsterdam opent binnenkort een vernieuwd Carré. Voor evenementen is vooral de grote dakfoyer een optie, met royaal uitzicht over Amsterdam;Centrum Den Haag beschikt over zeer veel theaters van allerlei pluimage. Van statig Haags tot ultramodern en zelfs een oud zwembad toe. Verder aandacht voor verschillende bijeenkomsten, nieuws, trends en inspiratie.

Henk-Jan Winkeldermaat

naar homepage fz.nl

fz nieuwsbrief ontvangen?



Uw email-adres: