artikel

is er hier een…

Horeca

Ome WillemOpen mond, open ogen en meeschreeuwen. Ome Willem!! Ome Willem!! Ik ben ineens weer vijf jaar oud. In het oude Luxor Theater in Rotterdam is zaterdagmiddag de Ome Willem Jubileumtoer gestart. Een kermis aan jeugdsentiment en ouderwetse lol. Hier voel ik me 100 procent happy. Op weg naar huis (via McDonald’s Gouda) weet ik […]

Ome Willem
Open mond, open ogen en meeschreeuwen. Ome Willem!! Ome Willem!! Ik ben ineens weer vijf jaar oud. In het oude Luxor Theater in Rotterdam is zaterdagmiddag de Ome Willem Jubileumtoer gestart.
Een kermis aan jeugdsentiment en ouderwetse lol. Hier voel ik me 100 procent happy. Op weg naar huis (via McDonald’s Gouda) weet ik ineens weer waarom. Kinderen zijn puur, eerlijk, zonder vooroordelen. Ome Willem is puur, eerlijk en zonder vooroordelen. Meningen, oordelen, kritiek en de daarbij horende negativiteit van so called ‘volwassenen’ hebben geen plek in deze wereld. Hier is het feest. De manier waarop deze kinderen met tekeningen, of zonder tekeningen, maar in ieder geval zonder schaamte het podium op komen lopen naar Ome Willem is geweldig om te zien. Als een soort Sinterklaas, iedereen wil bij ‘m zijn maar vindt het toch ook wel een beetje eng, laat Ome Willem iedereen toe. Jong en oud met open armen. Heerlijk. Gaat dat zien!

Marketing Congres
Het Marketing Congres 2004 van de Erasmus Universiteit, dinsdagmiddag in het Nederlands Architectuur Instituut in Rotterdam. Interessante, voor sommigen bekende, cases op het gebied van experience marketing. KLM met het KLM Dutch Open Golf en OLA met haar transformatie van ijsjesmaker naar ‘modern merk van kwalitatieve verfrissingsproducten voor verschillende momenten’.

Duurzaamheid
Tijdens de pauze in dat zonovergoten weer van dinsdagmiddag ga ik aan het tafeltje zitten bij Richard Boekee, student Business & Society Management aan de Erasmus. Heeft negen maanden in Singapore gestudeerd, negen in Keulen en is nu een project aan het opzetten in Nederland voor de stichting Enviu om studenten te mobiliseren voor steun aan een project in Chili. Ik denk da’s interessant, en die workshops Richard laat die maar even zitten, wij moeten praten. Daar wil ik alles van weten.
Waar het op neer komt is dat hij met een team van 25 studenten een project wil starten waarmee ze Chileense ondernemers willen ondersteunen in het schrijven van businessplannen en opzetten van bedrijfjes die duurzaamheid en het milieu hoog in het vaandel hebben. Richard wil graag zo veel mogelijk studenten bereiken die mee willen doen. Kijk daarvoor op de website: enviu.org. Richard, succes ermee!

Paintballen..leuk!
We hebben de RBI kwartaalborrel net achter de rug (vorige week donderdag) en nog geen week later volgt ons eigen afdelingsfeestje. De Food/Horeca uitgeefgroep (goed voor plusminus 110 personen) wordt afgelopen woensdag door de dames en heren van Sportief Holland het bos in gejaagd voor een ongecompliceerd partijtje paintballen op het terrein van Papendal. Ik merk al snel: dit is niet mijn ding. Paintballen. Maar ik laat me niet kennen, begin als eerste te rennen en in een rechte sprint naar ‘the other side’ waar de rode vlag hangt, word ik als eerste zonder pardon afgeschoten om vervolgens (als troost) linea recta als eerste naar de bar door te spurten. Waar ‘s avonds na het buffet de blues met onze eigen Wouter Veltman & band kan worden meegejankt en meegebruld.

Huishoudelijk
De nieuwsbrief is weer eens wat eerder dan normaal, want on this very moment, halftien, start in Kasteel de Hooge Vuursche de Experience Netwerkdag van het European Centre for the Experience Economy. Goed programma, goede sprekers op een goede vrijdag. Aanwezig.

Geinig, ik word net gebeld door het Financieele Dagblad of ik maandag even tijd heb voor een interview over de eventbranche. Eindelijk (eens positieve) aandacht van de (serieuze) landelijke pers voor deze branche. Houd het FD dus in de gaten. Katern Mens en Werk.

Henk-Jan Winkeldermaat

naar homepage fz.nl

fz nieuwsbrief ontvangen?



Uw email-adres: