artikel

mijn magic 2004 moment…(2)

Horeca

Ik heb wat mensen gevraagd naar hun meest indrukwekkende moment van 2004. Zakelijk, en als ze wilden ook privé (die zijn natuurlijk veel leuker). Iedereen reageert op zijn eigen persoonlijke manier, de één meteen en kort en krachtig, de ander wil er over nadenken en schrijft een mooi verhaal, of een gedicht… fantastisch! Mensen, allemaal bedankt voor jullie bijdragen.

————————–20-12-2004 16:18————————–

Hi Henk-Jan,

Moest wel even goed denken, kiezen en voorkomen om eenvoudigweg een klant er uit te lichten.

Nou, hoop dat je het wat vindt.

Zin in een nostalgisch feestje …!

Soms denk je wel eens, waar zijn ze gebleven de feesten en partijen. 2004 is de bevestiging van een omslag die we zelf begonnen.

Al jaren vliegt het jargon om je oren; experience, eventmarketing, beleving, branding, live communicatie….. Druk bezig met feesten en complexe klussen in een verhouding van 80:20, al vele jaren.
Met een Don Quichote gevoel investeren in de intrinsieke waarde van het jargon; mensen aannemen met een graad in communicatie wetenschappen, journalistiek e.d.. Een hoog ambitieniveau voorhouden aan je relaties, de doelen specificeren, effectiviteit van concepten toetsen aan deze doelen en de daarbij gepaard gaande investeringen. ’T Is mooi geweest met de feesten en partijen.
Het vak van eventmarketing of live communicatie (u zegt het maar) heeft een grote toekomst; is feitelijk een nieuwe discipline met wortels in de evenementenmarkt maar met nieuwe proposities.

Pfffffff. 2003 en de aanvang van 2004 gaven een beeld waarop het niet meer haalbaar leek dit ambitieniveau te financieren met de dikke portefeuille aan feesten en partijen. “Financieren” omdat de markt deze ambitie nog niet honoreerde als gevestigde discipline.

Nu eenmaal terugkijkend op dat woelige 2004 zien we een 20:80 verhouding in de aard van de events. Weinig feesten en partijen, veel complexe producties waarbij het event slechts onderdeel uitmaakt van een weloverwogen proces. Events die passen bij vragen als hoe behoud je klanten, hoe bind je personeel, hoe informeer je ….etc. Een memorabel jaar dus.We hebben er zelf om gevraagd dus er wordt zeker niet geklaagd maar soms denk je nostalgisch “ik heb zin in een feestje”.

Fijne dagen en plezier.

Groet,

Maurice Hartog, oprichter / eigenaar Joffi.

————————–20-12-2004 14:22————————–

Hallo Henk-Jan,

Alles goed met je? Leuk verzoek! Ik heb er het volgende van gebrouwen:

Zakelijk: Mijn overstap naar Adformatie. Verplichte vakliteratuur! Leukste event totnogtoe: een perstrip naar Londen vanwege de nieuwe Viagra-campagne (geen flauwe grappen s.v.p.!)

Privé: Mijn hobbyproject Comicbase.nl, een website voor iedereen die interesse heeft in strips. Allemaal kijken!

Groet,

Jeroen Mirck, redacteur Adformatie (voormalig hoofdredacteur QM)

————————– 20-12-2004 16:29————————–

Beste Henk-Jan,

Leuk, bijgaand:

Mijn zakelijke moment van 2004 is 23 december; dan kijk ik tijdens ons jaarlijkse Pino-kerst-diner samen met mijn collega’s terug op een fantastisch jaar met veel plezier, mooie evenementen en tevreden opdrachtgevers!

Mijn prive moment van 2004 is ook een beetje zakelijk…. dat was 3 juli; toen bestond Pino 5 jaar en dat hebben we gevierd met een heerlijk etentje met familie en collega’s.

Foto hoeft van mij niet persé… ik ben nooit zo van iedere week in een blad staan, en ik sta er de laatste tijd “iets te vaak in”

Voor jou en je collega’s ook fijne dagen en een spetterend 2005!

Groet,

Pieter Schure, oprichter / eigenaar Pino Productions.

————————– 20-12-2004 17:25————————–

Henk-Jan. Leuk idee.

Zakelijk: Als hoofdredacteur van vakbladen word je gevraagd om op congressen te spreken en studiedagen voor te zitten. Extreem leuk om te doen. Ons eigen evenement Reclameman van het Jaar was een groot succes. Live communicatie met je lezers werkt!

Privé: Nieuwe baan, nieuw huis, nieuwe auto. Gelukkig is het thuisfront vertrouwd gebleven. Indrukwekkendste moment: de begrafenis van het kindje van vrienden van ons dat als gevolg van een tumor in zijn hoofd is overleden. Het leven is soms onrechtvaardig.

Fred Sengers, hoofdredacteur MarketingTribune.

————————–20-12-2004 20:40————————–

Beste Henk-Jan,

Wat lief dat je aan mij denkt. Ik ben nu echter even op vakantie in Egypte, een prachtig moment voor mijn 2004. Ik ben 22-12 weer terug op kantoor, kan ik je dan nog mailen met je vraag over 2004???

Groetjes

Siebe Terband, oprichter / eigenaar Siebe Terband Catering Concepts.

————————–20-12-2004 22:14————————–

Hi Henk-Jan,

Goeie zet, zo’n uitnodiging. Ik geloof dat ik op het terrein van customer loyalty en het triggeren van initiatieven nog wel wat van je kan leren.

Misschien kom ik morgen met een reactie waar je wat aan hebt. In elk geval ook van mij de mooiste dingen voor 2005 gewenst.

Groet,

Geoff Marée, Imagineering NHTV.

————————–21-12-2004 7:45————————–

Hoi Henk-Jan,

Lijkt me heel leuk, ben alleen hele dag op locatie voor een evenement. Ik ga m’n best doen vanavond of morgenvroeg.

Groet,

Caty Hendriks, oprichter / eigenaar Coidé.

————————–21-12-2004 9:44 ————————–

Hé Henk-Jan

Ik heb net je column gelezen in FZ 6 en dat wat je neerzet op papier maar zeker ook in doen en laten vind ik mooi, geweldig, adembenemend, inspirerend en geeft een warm en goed gevoel. Het past bij je en klopt van voor naar achteren. Het gebeurt nooit maar nu dus wel dat ik geëmotioneerd raak bij het lezen van een stukje in FZ (Überhaupt stukjes) . Je verhaaltje en het gedeelte over “Sex and the City” raakte feilloos de emo-knop. Bedankt. Ik hoop nog heel lang met je te mogen samen werken. Als is het geen dagelijkse omgang maar van een kleine afstand en dat al inspireert enorm.
Mijn Australische achterbuurman zou zeggen..
Thanx mate.

Frans Miggelbrink is Frans Miggelbrink.

naar mijn magic 2004 moment …(3)