artikel

mijn magic 2004 moment…(3)

Horeca

Ik heb wat mensen gevraagd naar hun meest indrukwekkende moment van 2004. Zakelijk, en als ze wilden ook privé (die zijn natuurlijk veel leuker). Iedereen reageert op zijn eigen persoonlijke manier, de één meteen en kort en krachtig, de ander wil er over nadenken en schrijft een mooi verhaal, of een gedicht… fantastisch! Mensen, allemaal bedankt voor jullie bijdragen.

————————–21-12-2004 10:03————————–

Zakelijk moment 2004: In april begonnen met een nieuwe baan in een nieuwe functie. Daarbij de verantwoordelijkheid voor The Johnnie Walker Business Lounge die nu op goed op de kaart is gezet.

Privé: de grootschalige verbouwing van de keuken is eindelijk af en nu een begin gemaakt met de laatste grote verbouwing: de zolder!

Caroline Karreman, Dynamiczone.

————————–21-12-2004 10:04 ————————–

Hoi Henk-Jan,

Mijn zakelijke hoogtepunt van dit jaar was dat ik hoofdredacteur van Expovisie ben geworden. Tegelijkertijd werd Expovisie een Belgisch/Nederlands blad (of andersom!) en ging ik samenwerken met mijn Vlaamse collega-hoofdredacteur Christophe Landuyt. De samenwerking gaat heel goed en we krijgen veel complimenten uit de markt over Expovisie. Heerlijk! Hopelijk kunnen we Expovisie in 2005 een nog beter blad maken.

Mijn persoonlijke hoogtepunt is de reis die mijn vriend Patrick en ik in de zomer maakten naar Laos en Cambodja. In Luang Prabang in Laos hebben we een jonge boedhistische monnik ontmoet, Chanhsouk, die al een beetje Engels kon en dat graag beter wilde leren. Hij wilde graag naar de universiteit. Toen we vroegen hoeveel dat kostte, zei hij: 35 dollar. We hebben hem het geld gegeven en nu zit hij op de universiteit in de hoofdstad van Laos: Vientiane. We hebben nog steeds contact met elkaar, want hij mag af en toe mailen. En we zijn van plan om hem volgend jaar weer te steunen, zodat hij weer een jaar kan studeren. We gaan dit net zolang doen totdat hij zijn diploma heeft en hopelijk kan hij dan ook goede dingen voor andere mensen doen.

Dit was het.

Groetjes,

Judith Munster, hoofdredacteur Expovisie.

————————–21-12-2004 10:08————————–

Hallo, leuk idee, maar ik zal blij zijn als ik alles af krijg wat nu op mijn bordje ligt voor dit jaar (litlijsten maken voor mijn nieuwe boek Het Groot communicatie Denkboek, komt uit in het voorjaar, wat een crime altijd weer.Ik wens je het allerbeste, een mooi 2005,groet van Susanne.

Susanne Piët, publicist en emotiespecialist.

————————–21-12-2004 10:25————————–

Beste Henk Jan,

Hier mijn textje.

Eigenlijk ben ik met een mediareces, maar wil voor een keertje wel een uitzondering maken. Ik vind Kerst echt helemaal nix, maar een terugblik op 2004 vind ik wel leuk.

Eind 2004, al weer een jaartje voorbij.

Een moeilijk jaar, voor sommigen. Maar volgens mij wederom een opschoningjaar. Door de recessie wordt de branche stevig opgeschoond en blijven slechts de sterken over. Het kaf wordt zo van het koren gescheiden.

2004 was ook een bijzonder jaar voor Free Style! Een deel van het belang in Free Style is verkocht met een groeiprognose van 100% voor zowel 2004 als voor 2005. Nogal ambitieus deze doelstelling, maar voor 2004 hebben we die al voor bijna 100% gehaald, nu 2005 nog. Een mooie uitdaging.

Eén van de mooiste momenten op zakelijk gebied was de acquisitie van de Nautique Reclame Zeildag en het enorme succes van het evenement. De Nautique Reclame Zeildag hebben wij 2 maanden vóór het evenement (midden in de zomer) overgenomen. Door stevige marketing in te zetten (het ondertussen beproefde concept van de Sky Radio Run) en veel free publicity is het ons gelukt om 80% meer inschrijvingen te behalen dan het jaar ervoor.

Een ander mooi moment is de onlangs beklonken samenwerking met JP Filbry. Hierdoor worden het Lieverdjestoernooi en andere mooie evenement aan de Free Style portfolio toegevoegd.

De leuke reacties op mijn fake huwelijk met mijn Trude (zie bijgaande foto) te Las Vegas, waar bijna alles fake is overigens, zijn hét hoogtepunt van 2004 op privégebied.

Een hoop familie was beledigd dat ze niet uitgenodigd was en een hoop vrienden hebben de ‘bachelor party’ gemist. Erg grappig was de email correspondentie die er zich ontspon. Wat kunnen mensen dan ineens snel reageren!

Voor mij een geslaagd 2004, ik hoop voor vele anderen ook.

Op naar een leuk 2005!

Mooie dagen!

Groeten,

Ben Gosman, oprichter / eigenaar Free Style events & promotions bv.

————————–21-12-2004 10:28————————–

Hoi Henk-Jan,

Pffff, niet gemakkelijk, maar terugkijkend springt er toch wel wat uit. Hierbij mijn stukkie, te lang waarschijnlijk, maar dat mag jij oplossen.
Voor mijn werk las ik het boek De Emotiemarkt van Susanne Piët. Managementboek van het Jaar, maar voor mij een verhelderend boek over wat we eigenlijk met z’n allen aan het doen zijn. Een verklaring voor de leegte die we voelen, terwijl alles te koop is. Op zoek dus naar emoties, naar echte gevoelens. Kort nadat ik Susanne had geinterviewd voor Management Support Magazine, overleed Andre Hazes. Verbijsterd heb ik naar de herdenking in de Arena gekeken. De live illustratie van Susanne’s verhaal: heel indrukwekkend!

Heb je nog vrij de komende tijd of blijft het doorbuffelen?

Groeten,

Elaine Romein, hoofdredacteur Management Support Magazine.

————————–21-12-2004 10:38————————–

Hoi Henk Jan,

Kon het niet laten, zie bijlage in word format… Ik wens jou de beste kerst tot nu toe en een nog beter 2005.

Indrukwekendste momenten 2004:

Terugkijkend op 2004 was het mooiste zakelijke moment (naast het Holland House Dance Event in Barcelona) het begeleiden van de Franse Minister van Financien Sarkouzy en zijn charmante vrouw naar hun suite tijdens de Ministriele ECOFIN top op 9& 10 september in het Kurhaus. De conversatie was zeer geanimeerd, de inhoud hou ik even voor me…..

Een persoonlijke topper was een autorit met mijn gezin over de hoogst gelegen snelweg ter wereld (tot 4200 meter) met het prachtigste uitzicht over de Rocky Mountains in Colorado. Sereen, intiem en spannend tegelijkertijd. Tijdens deze titanenrit gingen we van een heerlijk zomerklimaat van Denver binnen 18 minuten tot arctische temperaturen met sneeuw en Grizzly bears. Waanzinnig!

Met vriendelijke groet,

Ruud Janssen, Director of Marketing & Sales, Steigenberger Kurhaus Hotel.

————————–21-12-2004 11:23————————–

Ha Henk-Jan,

Prive hoogtepunt: Gedurende de zomer vakantie hebben wij met het gezin zes weken lang een tocht gemaakt met een camper door de nieuwe toetreders van de Europese Unie. Het was daar fantastisch!

Zakelijk hoogtepunt: Het hele eerste jaar van mijn illustere bedrijf Business-Refreshment was top. Als het goed gaat is het ondernemerschap toch het mooiste wat er is!

Leuk idee.

Groet,

Pieter de Vries, oprichter / eigenaar van Business-Refreshment.

————————–21-12-2004 11:58————————–

Beste HJ,

Hoop dat dit een beetje de bedoeling is van jouw vraag. Zo niet, dan heb ik voor lul zitten typen, zo ja, dan veel plezier ermee.

Zakelijk
Hoogtepunt ongetwijfeld het huwelijk van Ruud en Leontien van Nistelrooij in de Orangerie maar ook de eerste prijs voor onze website was een mooi moment. Van Nitelrooij was niet alleen leuk omdat we er zowel zakelijk als PR-technisch erg goed uitsprongen, maar ook omdat Ruud en Leontien gewoon hele leuke mensen zijn. Voor ons was het jammer dat er halverwege het traject een bureau tussenkwam, maar het kon bijna niet anders. The wedding had zo ongelooflijk veel logistieke uitdagingen (security, vervoer, decoratie etc.) dat het voor ons als locatiehouder bijna ondoenlijk was dit zelf te verzorgen. The Entertainment Groep heeft dat perfect gedaan en ook met hen hebben wij sinds die 10e juli een hele goede relatie.

De website natuurlijk, dat kunnen we ook wel als succes beschrijven. Na vorig jaar de tweede prijs hadden we onze pijlen dit jaar absoluut op de eerste plaats gericht. Maar het moet dan nog wel net even lukken! En dat gebeurde. Het leukste aan die prijs is toch vooral weer de ‘rumour around’. Kranten, vakbladen, filmpjes etc. het hoorde er allemaal bij. Daarnaast hadden we de winnende nieuwsbrief al klaar liggen (beetje zelfverzekerd) en hoefden we één dag later alleen maar de foto’s erbij te plakken en klaar was kees. Onze relaties (894 nieuwsbrieven verzenden we per maand) waardeerden deze snelle actie enorm.

Maar ook zakelijk het gehele jaar. Fantastische mensen om mee te werken. Aileen groeit hier nog elke dag en ook onze huiscateraar Hutten deed het fantastisch. Nadat we begin dit jaar een nieuwe cateringmanager van Hutten in huis kregen is de creativiteit, flexibiliteit en vooral vriendelijkheid met reuzensprongen vooruit gegaan. Het volledige personeel ging er in 2004 weer volledig voor wat zich ook uit in de cijfers. Die waren enorm goed in 2004. We zijn (hoogstwaarschijnlijk) weer uit het dal.

En zakelijk ook weer enorm genoten van alle leuke mensen uit de branche. Op brancheborrels, prijsuitreikingen, congressen, BBQ’s, ……. Telkens weer, sfeer sfeer en nog eens sfeer. Wat een hartstikke leuke branche hebben we toch. Laten we er trots op zijn met elkaar.

Privé
Hoogtepunt elk jaar weer onze vakanties met de meiden. 4 hebben we er maar liefst rondlopen in Huize Schreurs. De oudste is 39, de jongste is 5 en niemand komt er aan onze vakanties. Zowel de wintersport als de zomervakantie is altijd weer één groot feest. Lekker met zijn vijven, zonder pottenkijkers en zonder verplichtingen. Tijdens wintersport betekent dat de kids eerst in de klas skiën en ’s middags met papa en mama. Schitterend om te zien hoe ze groeien op die ski’s. En daarna naar ons huisje waar de open haard aangaat en papa de keuken induikt om een heerlijke maaltijd te maken.

Tijdens de zomervakantie beslaat dat gekokkerel zo ongeveer de hele dag. Vlees marineren, tomaatjes uithollen, verse specerijen kopen op de markt in Italië, da’s het echte leven! Met de kids zwemmen in de beek, af en toe eens een dagje cultureel en natuurlijk ook vaak uit eten. Een grotere vorm van genot is bijna niet denkbaar.

Tegenslag in de vorm van mijn neefje van 18 die net betrokken is bij een ernstig auto-ongeluk. De doktoren vochten voor zijn leven en zoals het er nu uitziet lukt dat ook. De herinneringen aan onze eigen dochter Pleun, die wonderbaarlijk is hersteld van een hersenvliesontsteking, kwamen in alle hevigheid weer boven. Maar zoals Pleun het heeft gered, zo gaat Jochem het ook redden. En da’s dan een mooie afsluiting van een mooi jaar.

Roger Schreurs, de man van De Orangerie.

naar mijn magic 2004 moment …(4)