artikel

Zeven voordelen van franchising

Horeca

ONdernemers hoeven het wiel niet opnieuw uit te vinden, maar kunnen gebruik maken van een kant- en-klare formule. Hierdoor kunnen veel valkuilen die bij het ondernemen horen worden omzeild. Vooraf hebben ondernemers de kans om bij andere zelfstandigen te gaan kijken om te zien hoe een zaak draait en of deze bij de ondernemer past. […]

  • ONdernemers hoeven het wiel niet opnieuw uit te vinden, maar kunnen gebruik maken van een kant- en-klare formule. Hierdoor kunnen veel valkuilen die bij het ondernemen horen worden omzeild.
  • Vooraf hebben ondernemers de kans om bij andere zelfstandigen te gaan kijken om te zien hoe een zaak draait en of deze bij de ondernemer past.
  • Ondersteuning van deskundige begeleiders uit het hoofdkantoor vergroten de overlevingskansen voor ondernemers.
  • Als het een bekende keten is, hoeft er minder te worden geïnvesteerd in promotie van de zaak. De nieuwe ondernemers lift mee op het succes van zijn collega’s.
  • Door een aantal zaken collectief te regelen, reclame of een reserveerlijn bijvoorbeeld, kunnen ondernemers veel geld besparen.
  • Productontwikkeling, promoties, kortingsacties en andere activiteiten worden op een professionele manier vanuit het hoofdkantoor geïnitieerd.
  • Franchisebedrijven kunnen makkelijker kredieten krijgen bij de bank omdat ze werken met een erkende formule.

  • ONdernemers hoeven het wiel niet opnieuw uit te vinden, maar kunnen gebruik maken van een kant- en-klare formule. Hierdoor kunnen veel valkuilen die bij het ondernemen horen worden omzeild.
  • Vooraf hebben ondernemers de kans om bij andere zelfstandigen te gaan kijken om te zien hoe een zaak draait en of deze bij de ondernemer past.
  • Ondersteuning van deskundige begeleiders uit het hoofdkantoor vergroten de overlevingskansen voor ondernemers.
  • Als het een bekende keten is, hoeft er minder te worden geïnvesteerd in promotie van de zaak. De nieuwe ondernemers lift mee op het succes van zijn collega’s.
  • Door een aantal zaken collectief te regelen, reclame of een reserveerlijn bijvoorbeeld, kunnen ondernemers veel geld besparen.
  • Productontwikkeling, promoties, kortingsacties en andere activiteiten worden op een professionele manier vanuit het hoofdkantoor geïnitieerd.
  • Franchisebedrijven kunnen makkelijker kredieten krijgen bij de bank omdat ze werken met een erkende formule.