artikel

Hotelbed

Horeca

Mijn belangrijkste ergernissen tijdens een hotelverblijf.1. Bij het inchecken krijg ik het hotelbriefje voor mijn snufferd met het bevel deze in te vullen; de mentale fouillering wordt gecompleteerd met de vraag of ik wel gereserveerd heb en of ik mijn creditcard wil afstaan omdat ze anders bang zijn dat ik niet betaal. Al die tijd […]

Mijn belangrijkste ergernissen tijdens een hotelverblijf.
1. Bij het inchecken krijg ik het hotelbriefje voor mijn snufferd met het bevel deze in te vullen; de mentale fouillering wordt gecompleteerd met de vraag of ik wel gereserveerd heb en of ik mijn creditcard wil afstaan omdat ze anders bang zijn dat ik niet betaal. Al die tijd kijk ik naar een medewerker die het beeldscherm belangrijker vindt dan de gast die zijn baan in stand houdt, want hij/zij zoekt geen oogcontact en vraagt niet hoe mijn reis geweest is. Leve de eerste indruk. Hartelijk welkom!
2. De temperatuur in hotelkamers is altijd te hoog. Menige nacht heb ik wakker en badend in het zweet doorgebracht. Klachten over temperatuur kunnen nooit verholpen worden. 3. De prijzen van de producten in de minibar zijn schandalig hoog. Vaak is een drankje duurder dan aan de hotelbar waar een kundige bartender het glas vult. Deze prijspolitiek vind ik als gast volkomen onbegrijpelijk.
4. De schoonmaakster die ’s ochtends vroeg je kamer wil opruimen terwijl je zelf nog niet eens aangekleed bent, is een grote ergernis. Als dit gebeurt is mijn ‘home away from home’ gevoel definitief verdwenen.
5. De kleine ontbijtbordjes zijn ongehoord ergerlijk. Zie je een rijk uitgestald buffet, kun je op je bordje met moeite één croissantje kwijt. Wie een beetje trek heeft – en dat krijg je soms als je weet hoeveel je er voor moet betalen – hoeft de fitnessruimte niet meer te bezoeken, zo vaak loop je heen en weer van tafel naar buffet. Het lijkt erop dat het miniformaat de geachte gast moet ontmoedigen om te veel te gebruiken.
6. De kleine televisie die op vele meters afstand van het bed op het bureau staat, is zeer hinderlijk. Je hebt soms een verrekijker nodig om programma’s te zien.
Ik word aangenaam getroffen door ruime badkamers, het mandje met verzorgingsartikelen en het bed met schoon linnen, zachte kussens en een heerlijke luie stoel. Deze week brengen we een groot verhaal over het hotelbed. De luxe voortrekkers met lef en centen investeren zwaar in beddencomfort. Dames, heren hoteliers: als u toch bezig bent, zou u dan ook uw best willen doen om bovenstaande klachten te verhelpen?