artikel

Sprekers…

Horeca

Van docenten, andersdenkenden, auteurs en goeroes. Deze week weer interessante zaken gezien en gehoord. Te beginnen bij: Geoff Marée Geoff Marée is docent imagineering aan de NHTV Breda en sprak maandag tijdens het HSMAI Social & Peak Performance Event in De Eemhof in Zeewolde over ‘Imagineering: it’s another game’. Marée kent de kracht van voorbeelden […]

Van docenten, andersdenkenden, auteurs en goeroes. Deze week weer interessante zaken gezien en gehoord. Te beginnen bij:

Geoff Marée

Geoff Marée is docent imagineering aan de NHTV Breda en sprak maandag tijdens het HSMAI Social & Peak Performance Event in De Eemhof in Zeewolde over ‘Imagineering: it’s another game’. Marée kent de kracht van voorbeelden als het gaat om het begrip imagineering. Het Dendermonde Restaurant in Utrecht heeft het volgens hem helemaal begrepen. “Je kiest daar niet voor een bepaald menu, maar je kiest voor een bepaalde stemming, een mood, een sfeer: Belgisch barok; gastronomisch; of huiskamer.”

Nick van den IJssel
Nick van den IJssel is specialist in Lerende Organisaties bij Genius Mind en sprak maandag bij de HSMAI bijeenkomst na Geoff Marée over het fenomeen Mindmapping. Van den IJssel weet mindmapping actief samen te vatten in “maak het visueel, maak beelden, maak associaties, het is de enige manier om grote complexe zaken goed en lang te onthouden.”

Rob Creemers
Rob Creemers is ICT trendwatcher en sprak woensdag en donderdag tijdens het introductie event ‘Revolutions?’ van KPN’s UMTS. Na een waterval van woorden – waarin hij zo snel en gedreven praat dat het lijkt dat ie niet inademt – weet Creemers zijn betoog samen te vatten in één woord: aanpassen. De samenleving waar we naartoe gaan vereist vooral: coping gedrag. Als je je als bedrijf niet kunt aanpassen aan de snelle genetwerkte ICT-samenleving waarin ‘iedereen en alles’ met elkaar in verbinding staat, ben je gedoemd te mislukken. Vergrijzing en globalisering, let op deze twee begrippen in de toekomst!”

Venkat Ramaswamy
Professor Venkat Ramaswamy gaf dinsdagmiddag de lezing ‘Creating Unique Value through co-creation an compelling experiences’ in het KPMG gebouw in Amstelveen voor 40 geïnteresseerden, voornamelijk directeuren. Ramaswamy is mede-auteur van het boek The Future of Competition, Co-Creating Unique Value with Customers waarin de paradigma´s en power shifts worden beschreven waarbij de klant het heft in handen neemt.

“In de toekomst zullen alleen die bedrijven overleven die zich kunnen aanpassen aan de klant, die bedrijven die de klant actief gebruiken om hun producten te verbeteren en die bedrijven die begrijpen dat het gaat om het creëren van producten, diensten en experiences samen mét de klant en mét het netwerk van de klant. Bedrijven die zelf blijven bepalen wat klanten nodig hebben zullen uitsterven.”

Henk-Jan Winkeldermaat