artikel

Michiel J. Lindenbergh mailt:

Horeca

Beste Henk Jan, je treft me in het hart met je column. Ik heb de afgelopen twee weken ook continue met het dilemma rondgelopen. Ik heb me op twee momenten wezenloos geërgerd. 1. Toen binnen mijn vriendenkring een E-mail actie startte om een specifiek dorp in India te adopteren (waar we een Indiaas contact hebben). […]

Beste Henk Jan,

je treft me in het hart met je column. Ik heb de afgelopen twee weken ook continue met het dilemma rondgelopen.

Ik heb me op twee momenten wezenloos geërgerd.

1. Toen binnen mijn vriendenkring een E-mail actie startte om een specifiek dorp in India te adopteren (waar we een Indiaas contact hebben). Een prima, uitstekend initiatief en van harte ondersteund door mij. Maar toen de mailtjes loskwamen waarop mensen meedeelden hoeveel ze hadden overgemaakt, begon ik te twijfelen aan de oprechtheid van een aantal vrienden.

2. De TV actie van afgelopen donderdagavond vond ik vanwege dezelfde reden tenenkrommend. Hier loopt marketing en menselijkheid wel erg door elkaar heen.

Geven doe je vanuit een oprechte actie vanuit je hart. Daarbij is het niet van belang hoeveel of door wie. Onbaatzuchtigheid tekent de oprechte mens.

Ja, ik heb wel besloten iets met ons bedrijf te doen. Een orkestvereniging uit Amsterdam benaderde ons voor een benefietconcert. Onmiddellijk hebben wij onze medewerking toegezegd om dat mogelijk te maken. Heb ik daarbij gedacht aan wat dat voor ons op zou kunnen leveren? Ik dacht het niet.

Met vriendelijke groet,

Michiel J. Lindenbergh manager

BEURS VAN BERLAGE CONCERT- & CONGRESZALEN