artikel

La Place stapt in bedrijfscatering

Horeca

V&D gaat met zijn restaurant- en traiteurketen La Place in bedrijfscatering. Het warenhuisconcern heeft daarvoor een franchisecontract gesloten met OSP, Office Service Partners, een kleine gespecialiseerde cateraar uit Hoofddorp. Het aantal bedrijfsrestaurants moet de komende jaren groeien tot vijftig.

OSP gaat de formule en het assortiment van La Place gebruiken. Ook krijgen medewerkers van OSP de bedrijfskleding van La Place en zal de cateraar gebruik maken van faciliteiten van het warenhuis als bouwbegeleiding, opleiding en marketing.

V&D wil in vijf jaar tijd vijftig bedrijfsrestaurants opzetten, aldus de onderneming maandag. Volgens berekeningen van Het Financieele Dagblad zou dat neerkomen op een omzet van circa 20 miljoen euro. ‘Er is geen sprake van een koerswijziging bij V&D. We zijn sterk in dit concept en breiden dat verder uit’, zegt een woordvoerder van het bedrijf.

Het warenhuisconcern is met La Place al eerder de boer opgegaan. Zo zijn er inmiddels zestien zelfstandige restaurants, waaronder het Brugrestaurant over de A4 bij Schiphol. Ook zijn er traiteuractiviteiten bij grote evenementen als Sail en Lowlands.

Er zijn inmiddels zeventig La Placerestaurants. Daarnaast kennen de V&D-warenhuizen van het Vendexconcern kleinere café-restaurants, eigen bakkerijafdelingen, Paninishops en chocolaterieafdelingen.

La Place onderscheidt zich volgens de V&D-woordvoerder onder meer door exclusieve producten als eigen mozarellakaas, thee van biologische plantages in India, op natuurlijke wijze gekweekte zalm en biologische melk. Dit gespecialiseerde karakter sluit volgens hem goed aan op OSP. Deze cateraar is vooral actief in het hogere segment, heeft bijvoorbeeld klanten op het Mediapark in Hilversum, en richt zich op de specifieke behoeften van klanten. ‘Zo verzorgen we de catering van een Antilliaanse bank in Amsterdam. Dan presenteren we meer roti’s dan bitterballen’, aldus OSP-directeur E. Kersten.

Terug naar nieuwsoverzicht