artikel

Inspelen op de omgeving

Horeca

Geen enkel horecabedrijf kan zijn omgeving negeren. Maar hoe maak je als ondernemer optimaal gebruik van de omgeving? Welke kansen biedt de omgeving en hoe kun je hier voordeel uit halen? Al deze vragen worden beantwoord tijdens de Mobiele Horecatraining, die Misset Horeca op woensdag 30 en donderdag 31 maart organiseert. Ze bestaat uit een educatieve busreis langs boeiende en bijzondere horecabedrijven in Nijmegen en omgeving. De bus biedt plaats aan maximaal 24 deelnemers. Schrijf u dus snel in!

Inspelen op de omgeving

Kansen pakken
Geen enkel horecabedrijf kan zijn omgeving negeren. Maar hoe maak je als ondernemer optimaal gebruik van de omgeving? Welke kansen biedt de omgeving en hoe kun je hier voordeel uit halen? Op het programma staan bedrijven aan en op de rivier, bedrijven die inspelen op cultuur en musea, bedrijven in de stad en bedrijven in het buitengebied. We gaan zelfs letterlijk het bos in. U krijgt rondleidingen voor en achter de schermen en presentaties over de bedrijfsvoering.

Programma
Startpunt is congrescentrum Triavium, aan de zuidrand van Nijmegen. Vervolgens bezoeken we Arthouse LUX, dat naast een culturele poot een grote horecafunctie heeft. Tijdens een wandeling door de binnenstad aanschouwen we daarna wat kleinere, maar niet minder succesvolle bedrijven. Hierbij wordt aandacht besteed aan de verschillende functies die een stad in zich verenigt en de mogelijkheden en knelpunten die deze bieden voor een horecabedrijf.

We lunchen bij Blixem; een bedrijf dat al zeven jaar gerund wordt door medewerkers met een handicap. Eenmaal in Nijmegen mag een bezoek aan nummer drie in de Café Top 100 niet ontbreken: café Jos staat op het programma. Het diner vindt plaats op de Waal in restaurant Quirins. We overnachten bij Hotel Courage. Dit nieuwe hotel ligt naast museum Velorama en de eigenaar streeft naar vergaande synergie tussen museum en hotel.

We starten dag 2 bij Old Inn in Ottersum en zullen zien dat succesvol ondernemen niet per definitie gekoppeld is aan een stad. Ook het tweede bedrijf, Landgoed Roepaen, speelt in op de omgeving door outdooractiviteiten en culturele activiteiten te ontwikkelen. Vervolgens lunchen we bij het Veerhuis in Oeffelt. Deze jonge onderneemster laat ons zien hoe verfrissend een duik kan zijn. We sluiten af bij de Hertog Jan Proeverij in Arcen.

Voor wie?
De Mobiele Horecatraining is bedoeld voor kritische ondernemers en bedrijfsleider die nieuwe ideeën op willen doen en hun blik willen verruimen. Ook voor toekomstige en startende ondernemers kan de tweedaagse tour een bron van inspiratie zijn.

Korting voor abonnees
Abonnees van Misset Horeca betalen geen € 499 maar € 467,50 per persoon. De prijs is exclusief BTW en inclusief lesmateriaal, lunches, diner, overnachting, ontbijt en vervoer. Wanneer er van één bedrijf twee personen deelnemen, krijgt de tweede persoon 25% extra korting (mits gebruik gemaakt wordt van een tweepersoons hotelkamer).

De kosten voor deze training zijn fiscaal aftrekbaar.