artikel

Bekende Nederlanders op Fast Food Event

Horeca

Bereiding van snackmenu’s in de studio van Born2Cook. Praten over personeel in Dit was het Nieuws. Discussiëren over marketing in RTL Boulevard. Het gebeurt allemaal tijdens het 3e Fast Food Event op maandag 4 april in het Event Centre Aalsmeer.

Het thema van het event luidt dit jaar ‘Fast Food in Actie’, waarbij de nadruk ligt op product, presentatie, promotie en personeel. ‘De cafetariahouders zijn nu aan zet’, vertelt Ebe Bruinsma van Veriplast, één van de initiërende fabrikanten. ‘Fabrikanten werken vaker samen om zo te proberen de branche een stap voorwaarts te laten maken. Maar het moet natuurlijk wel tweerichtingsverkeer zijn. Het centrale thema ‘Fast Food in Actie’ moet je dan ook letterlijk opvatten, want de cafetariahouders moeten in actie komen. Nu is het misschien een wat moeilijke tijd. Als het tij weer keert, moet je echter zorgen dat jij met je cafetaria vooraan staat. Daarom is nu actie geboden, ondernemen, originele klantentrekkende activiteiten opzetten en ga zo maar door. We hopen door het event met een stukje bewustwording daaraan te kunnen bijdragen.’

Het event is ook een gelegenheid voor informatie-uitwisseling tussen producenten en cafetariahouders en voor het ontmoeten van collega’s. ‘Op beurzen is niet altijd genoeg tijd voor een gesprek. Op het event is dat wel mogelijk’, vertelt Bruinsma.
De organisatie stuurde 5500 cafetariahouders een uitnodiging om naar Aalsmeer te komen. ‘We willen een zo breed mogelijk bereik’, vertelt Ebe Bruinsma van Veriplast, één van de initiërende fabrikanten. ‘Er is echter wel een maximum aantal bezoekers dat kan komen.
Winston Post, bekend van Hebbedingen (SBS 6) en zijn rol als Benjamin in RTL-soap Goede Tijden, Slechte Tijden, opent het event en is tevens gastheer die dag. Het grappige is dat Benjamin in de serie een tijdlang een cafetaria runde. Post fungeert bij het afsluitende dinerbuffet met feest ook nog als DJ.

Drie zittingen
Na de opening worden de bezoekers in drie groepen verdeeld en zullen zij groepsgewijs drie sessies bezoeken. In de eerste zitting laat tv-kok Ramon Beuk zijn kunsten zien onder het motto ‘Creatief met Product en Presentatie’. Dit gebeurt uiteraard in het decor van zijn programma Born2Cook. Beuk laat in een soort race tegen de klok zien wat er zoal mogelijk is op het gebied van productbereiding en presentatie. De focus ligt uiteraard bij fastfoodmenu’s

Sessie twee draagt de naam ‘Personeel in de Hoofdrol’. Ditmaal wordt het decor van het Tros-programma ‘Dit was het nieuws’ gebruikt. Drie cabaretiers Harry Glotzbach, Tom Sligting en Wilco Terwijn spelen in op actuele onderwerpen die op het personeel slaan. Daarbij zal er interactie met het publiek zijn.

Voor de derde zitting wordt het decor van RTL Boulevard gebruikt. Het motto van dit onderdeel luidt: ‘Eetbare Promotie’. Acteur en spreker Erik Peekel neemt de presentatie hiervan voor zijn rekening. Als specialist op fastfoodgebied is Eric Driessen van bureau Foodstep aanwezig. Er wordt gesproken over variatie, snelheid en service in de cafetaria. Dit wordt gedaan door onder andere voorbeelden uit de praktijk te belichten. Uiteindelijk moet dit resulteren in praktische tips om marketing te bedrijven.

Na de sessies komen alle bezoekers weer bijeen voor de uitreiking van de Fast Food Awards. Dit jaar worden er hiervan vier uitgereikt. Uit de genomineerde bedrijven worden vier winnaars bekendgemaakt horend bij de vier thema’s, zijnde product, presentatie, promotie en personeel. ‘De bedrijven zijn voor deze wedstrijd door juryleden bezocht’, meldt Bruinsma. Na de uitreiking volgt een dinerbuffet met feest.