artikel

Hans Poortvliet

Horeca

Hans Poortvliet is directeur van de Hospitality Sales & Marketing Association International (HSMAI) de beroepsorganisatie voor Marketing, Sales & Communicatie professionals in de Gastvrijheidbranche.


Hans Poortvliet.
6 maart 1963 / Amsterdam.
Getrouwd met Jolanda en wonend te Amstelveen.
Zoon Bob.

HSMAI Nederland
Holland Office Center, Kruisweg 815-A, 2132 NG, Hoofddorp.
023-569 4072 / 06-50206297 / 023-569 4073 (fax).
hpoortvliet@hsmai.nl.
www.hsmai.nl.

FAVORIETEN

Favoriete boek:
’Leading an inspired life’ van Jim Rohn.

Favoriete managementboek:
De Beleveniseconomie van Joseph Pine

Favoriete tijdschriften:
Fortune, Businessweek & Psychologie

Favoriete vakbladen:
Tijdschrift voor Marketing, Emerce & MarketingTribune

Favoriete krant:
Geen favoriet, lees diverse kranten om verschillende redenen.

Favoriete stad:
Chicago

Favoriet land:
Spanje

Favoriete drank:
(Een goede) Bloody Mary.

Favoriet gerecht:
Indonesische rijsttafel

Favoriete cd:
Blues Brothers.

Mijn nummer:
‘Think’ van Areetha Franklin

Op mijn begrafenis:
Always look on the bright side of live! (Monty Python).

Hard in de auto:
Earth Wind & Fire (verzamel CD)

Ik rijd overigens:
Mercedes E200

PERSOONLIJK

Moment van mijn leven:
Gelukkig velen, maar geboorte zoon Bob is nummer 1.

Heimelijke genoegens:
Met Bob bij onze lokale snackbar ‘dineren’ waarbij hij denkt dat de (oude) voetbalbekers gewonnen prijzen zijn voor het lekkere eten.
Het succesvol met elkaar in contact brengen van zakelijke relaties
Perenijsjes

Mijn motto, devies luidt:
Het leven is een feest, maar je moet wel zelf de slingers ophangen!

Wat niemand van mij weet / verwacht:
Een 17 jaar oude ‘sleurhut’ (met voortent!) in de bossen van Doorn; heerlijk!

Ik zie mezelf als:
Een positief ingesteld iemand met veel ideeën, die daardoor (voor velen) veel kansen ziet en geniet van zijn leven.

Mijn droom:
Met Jolanda ‘pensioneren’ in Spanje.

Ik haal mijn inspiratie uit:
Tijdschriften, boeken, motivatie & inspiratie tapes.

Mijn hobby’s:
Fitness, lezen, nieuwe concepten bedenken en (vaak) mijn werk bij de HSMAI

BRANCHE

Mijn functie:
Directeur.

Mijn opleiding(en):
Atheneum, NIMA & diverse andere marketing & sales cursussen, maar vooral ‘de prakijk’

Ik ben gevormd in mijn werk door:
mijn managementfuncties bij RAI, NBT Chicago, Kurhaus, Lido, Krasnapolsky en HSMAI.

Mijn brancheheld of voorbeeld is:
Stephen Hodes. Mijn toenmalige baas in de USA en tegenwoordig o.a. actief bij LAgroup Leisure & Arts Consulting. Innovatief, onderscheidend en persoonlijk en daarmee (voor mij) een motiverend mens.

VAKBLADEN

In eventvakbladen lees ik altijd / graag:
De ontwikkelingen, trends en succesvolle voorbeelden

In digitale nieuwsbrieven lees ik in het algemeen alleen / altijd / graag:
De koppen en afhankelijk daarvan wel of niet verder.

Verder nog iets?
Een zakelijk streven: meer ‘integratie van’ en ‘erkenning voor’ de samenhang tussen de toeristische, vrije tijd, horeca & evenementen sector. Hoop dat o.a. deze FZ site daar ook een stuk aan bij zal dragen.