artikel

Verdubbeling van de omzet

Horeca

Cafetariahouder Robert Rouwet van Happy Frites Sjtam-Hoes in Ubachberg kreeg vanwege zijn Top 100-notering (nummer 26) veel aandacht in de pers. En zijn omzet verdubbelde.

De ondernemer maakte optimaal gebruik van het logo van de Top100. Zo liet hij twee lichtbakken fabriceren en zette het vignet bij zijn advertenties. ‘Ik ben ongeveer 10.000 euro per jaar kwijt aan promotie. Dus sponsoring en advertenties. Ik investeer nu liever wat meer, waardoor ik later de vruchten pluk. Hoe lukte het deze Limburgse cafetariahouder om zo goed in de publiciteit te komen?

  • Hield nieuws (over vermelding Top100) goed in de gaten.
  • Belde zelf journalist bij regionaal dagblad.
  • Ontving de talloze belangstellenden dag(en) erna allervriendelijkst: met een praatje en een stuk vlaai.
  • Maakte prima gebruik van Top100-logo door het in advertenties te zetten en in lichtbakken te maken.
  • Had ‘geluk’ dat Duitse televisie zijn verhaal oppakte, maar bereidde zich goed voor en bezorgde de filmcrew een gastvrij onthaal. Leidde tot mooi item en stroom aan Duitse klanten.
  • Bestickerde bedrijfsauto, start website en laat tasjes en zakjes bedrukken.
  • Heeft wil om te investeren in promotie van zijn onderneming en blijft goedlachs.