artikel

Bedrijfsanalyses

Horeca

De redactie van Catering Magazine introduceert in haar printuitgave een nieuwe rubriek: de bedrijfsanalyse. Elke maand is een redacteur te gast bij een vooraanstaande locatie van een contractcateraar om uitgebreid stil te staan bij de bedrijfsvoering. Hoe is het restaurant ingedeeld, wat is het aanbod en wat zijn de commerciële mogelijkheden. De uitgebreide analyse staat […]

De redactie van Catering Magazine introduceert in haar printuitgave een nieuwe rubriek: de bedrijfsanalyse. Elke maand is een redacteur te gast bij een vooraanstaande locatie van een contractcateraar om uitgebreid stil te staan bij de bedrijfsvoering. Hoe is het restaurant ingedeeld, wat is het aanbod en wat zijn de commerciële mogelijkheden. De uitgebreide analyse staat in Catering Magazine, op het wereldwijde web wordt een beeldimpressie geplaatst.

Wino Blom verkoopt geen belegde broodjes in het bedrijfsrestaurant van het Amsterdamse hoofdkantoor van MEXX International Design. ‘Natuurlijk hebben we het wel geprobeerd, maar het verkoopt niet’, vertelt de cateringmanager in dienst van Albron. Onbelegde broodjes zijn wel een hardloper.

Het bedrijfsrestaurant van KLM Chipshol in Schiphol-Rijk wordt beheerd door Sodexho. Caroline van Haren is cateringmanager. ‘Onze gasten zijn in te delen in verschillende soorten lunchers.’

Paulien Gmelig is cateringmanager van het restaurant in de Breitner Tower Amsterdam, het gloednieuwe hoofdkantoor van Philips. De locatie wordt beheerd door Compass Group Nederland.

In de eerste aflevering de locatie Schiphol Group Amsterdam. Het restaurant in het hoofdkantoor wordt beheerd door Elior-onderdeel Holland Catering Specialisten (HCS). Cateringmanager is Joop Kuijpers, winnaar van de Nationale Catering Award in de categorie bedrijfscatering.