artikel

Rendement VEN binnen drie jaar vier procent hoger

Horeca

Sligro wil het rendement van VEN binnen drie jaar verhogen van 1,7 tot 5,74 procent. Dat zegt directeur foodservice Koen Slippens in een interview in de komende uitgave van Catering Magazine. ‘We moeten de klanten van VEN wijzen op de voordelen van de nieuwe situatie. De overname is niet alleen financieel interessant, we hebben ook een enorm goed assortiment binnengehaald.

Slippens komt in het artikel aan het woord naar aanleiding van de onlangs uitgesproken winstwaarschuwing over de eerste zes maanden van dit jaar. De resultaten vallen tegen, omdat Sligro cateraar Compass Group Nederland als grote klant verloor en de resultaten van VEN (nog) tegenvallen. Deze overname leidde in de cateringbranche bovendien tot de nodige rumoer.

‘We bieden nu 65.000 artikelen aan. In het VEN-concept stoppen we de bouwkunde van Sligro, waardoor meerwaarde ontstaat. De naam VEN blijft bestaan, omdat het een begrip is, zeker in bepaalde delen van het land. We koppelen het aan Sligro. VEN bevond zich als zelfstandige onderneming in een negatieve omzettrend, die is er nog niet uit. De dip was groter dan waar we van uitgingen. Maar de verwachting die we direct na de koop hebben uitgesproken, staat nog steeds. In drie jaar willen we het rendement van VEN verhogen van 1,7 naar 5,74 procent winst voor belasting, het niveau van Sligro.”

Het volledige interview met Koen Slippens staat in de komende uitgave van Catering Magazine, die vrijdag 1 juli verschijnt.

Terug naar nieuwsoverzicht