artikel

Belgische broodjesketen wil winkels in bedrijven

Horeca

Broodjeswinkelketen Panos wil nog voor het einde van dit jaar de eerste broodjeswinkel openen in een bedrijf. De keten die op dit moment tachtig vestigingen heeft in winkel- en stadscentra in België, wil op termijn zo’n veertig tot vijftig bedrijven met dergelijke winkels bedienen.

Panos zoekt naar nieuwe markten, omdat de groeimogelijkheden voor vestigingen in drukke winkelcentra op zijn retour lijken. De keten ziet mogelijkheden bij bedrijven, ziekenhuizen, pretparken, metrostations en luchthavens.

De broodjesformule heeft in eigen land een exclusieve overeenkomst met Q8 voor vestigingen bij tankstations. Daarvan zijn er nu 26, dit aantal moet jaarlijks met minimaal vier locaties toenemen. Onder de naam Panos Rail is de keten in België met twintig outlets actief op treinstations.

In Nederland opende Panos twee selfservicewinkels bij Q8-tankstations. Omdat de keten in ons land geen exclusiviteitscontract heeft met de oliemaatschappij, kon Panos onlangs ook een overeenkomst sluiten met de Nederlands-Britse petroleummaatschappij Shell voor een nieuwe vestiging. Op termijn worden ook in Nederlandse steden winkels geopend.

In totaal wil Panos jaarlijks minimaal tien nieuwe vestigingen. Dat moet een omzetgroei van ongeveer 7 procent per jaar opleveren. In 2004 realiseerde Panos een omzet van 40 miljoen euro.

Terug naar nieuwsoverzicht