artikel

Nieuwe mediacampagne biologische producten

Horeca

Het ministerie van LNV begint via Postbus 51 de nieuwe mediacampagne ‘Biologisch. Dat proef je, dat merk je’. De campagne moet duidelijk maken dat met het kiezen voor biologische producten een bijdrage wordt geleverd aan een beter milieu en aan dierenwelzijn.

De campagne is onderdeel van afspraken tussen cateraars, supermarkten, overheid, levensmiddelenfabrikanten, banken en maatschappelijke organisaties. Zij ondertekenden een convenant dat loopt tot 2007, waarin afspraken zijn gemaakt om de biologische productie te stimuleren.

In het spotje, dat te zien is van maandag 8 augustus tot halverwege de maand september, vertellen boer, winkelier en kok waarom ze kiezen voor biologische producten. De consument staat centraal in de boodschap, omdat deze bepaalt hoe snel de biologische landbouw zich in de toekomst ontwikkelt.

Behalve op televisie wordt vanaf 22 augustus ook via de radio aandacht besteed aan de campagne.

Terug naar nieuwsoverzicht