artikel

Olympische ringen op verpakkingen Unilever

Horeca

Unilever heeft een sponsorovereenkomst gesloten met NOC-NSF. Tot aan de Olympische Spelen in Peking in 2008 steekt de levensmiddelengigant jaarlijks 1,2 miljoen euro in de ontwikkeling van top- en breedtesport in Nederland. Unilever gaat door de overeenkomst de Olympische ringen inzetten op producten als Omo en Unox.

Dat is bekendgemaakt op een persconferentie. Het nieuws van de sponsoring was eerder al uitgelekt via verschillende websites. Unilever maakt geen extra geld vrij voor de sponsoring van de sportkoepel. Het sponsorbedrag is afkomstig uit het bestaande budget voor advertenties en promoties. Unilever krijgt ook vijf topsporters toegewezen die kunnen worden ingezet in reclamecampagnes.

Volgens topman Harry Brouwer Unilever Nederland past de sponsoring in de missie van Unilever, die is samengevat onder de term ‘vitaliteit’. Daartoe besteedt Unilever in campagnes extra aandacht aan sport en bewegen.

Unilever is de zesde hoofdsponsor voor NOC-NSF. Eerder al verbonden DSM, Ernst & Young, NS, Randstad en de Lotto zich aan de sportkoepel.

Terug naar nieuwsoverzicht