artikel

Spectaculaire veranderingen bij groothandel Makro

Horeca

Groothandel Makro gooit het roer drastisch om. Assortimenten veranderen, het aantal winkel wordt uitgebreid en de keten Lukas Klamer verdwijnt. De komende drie jaar wordt ongeveer 165 miljoen euro gereserveerd voor de volledige operatie. Dat zie bestuursvoorzitter Jack Peters in NRC Handelsblad.

Het aantal Makro’s wordt uitgebreid van acht naar achttien. De acht vestigingen van Lukas Klamer veranderen in Makro’s en krijgen grotere vloeroppervlaktes en er komen nieuwe vestigingen in Dordrecht en Zwolle. Over tien jaar moet het aantal vestigingen liggen op ongeveer 25.

Makro wil zich duidelijker profileren bij de 30.000 horecaklanten. Het aandeel voedingsmiddelen neemt toe van gemiddeld 12.000 naar ruim 16.000 artikelen, er komen meer verse producten en een nieuw huismerk.

Makro is onderdeel van het grote Duitse concern Metro (van de keten Media Markt). Bij het bedrijf in Nederland werken 5400 mensen. Er zijn 1 miljoen mensen met een pasje van de Makro.

Terug naar nieuwsoverzicht