artikel

Sodexho presenteert boodschappenservice

Horeca

Boodschappen ophalen, maar ook foto’s laten ontwikkelen en kapotte schoenen inleveren bij het bedrijf waar je werkt. Het kan allemaal bij de nieuwe service van Sodexho, So Easy.

In het concept werkt ‘s lands grootste cateraar samen met de firma HomeRun. Deze draagt zorg voor het retail- en formulemanagement. Op het So Easy-servicepunt kunnen werknemers terecht voor dagelijkse behoeften, zoals stomerij, schoenlapperij en zelfs autoreparatie. Daarnaast kan vanaf de werkplek ook digitaal boodschappen besteld worden. Er zijn enkele klanten van Sodexho die de service al bieden, een forse uitbreiding wordt verwacht.

De cateraar speelt met de gemaksdienst naar eigen zeggen ‘in op het steeds belangrijker wordende vraagstuk over de balans tussen werk en privé’. Je moet de dagelijkse beslommeringen goed kunnen organiseren, volgens Sodexho-woordvoerder Jeroen Stok. ‘Praktisch niemand is echt helemaal vrij na werktijd. Ook de zaterdag wordt vaak gebruikt voor het doen van boodschappen. Het So Easy Servicepunt heeft een positief effect op de werknemers en draagt bij aan goed werkgeverschap.’