artikel

Horecabedrijf sponsort Dennis van der Geest

Horeca

Topjudoka Dennis van der Geest wordt vanaf vandaag tot en met de WK in 2009 en inclusief de Olympische Spelen in Peking in 2008 gesponsord door horecabedrijf Juicy Details. Dat heeft het bedrijf dat bekend staat om gezonde producten als sappen en salades donderdag bekend gemaakt.

De 30-jarige Van der Geest heeft een indrukwekkende palmares. In 2005 werd hij als vierde Nederlander ooit wereldkampioen in de open klasse. Ook won hij drie keer brons en één keer zilver bij een WK, was hij twee keer Europees kampioen, in 2000 en 2002 (>100 kilogram) en in 2004 pakte hij brons tijdens de Olympische Spelen in Athene. Met deze sportman pur sang wil Juicy Details zich graag vereenzelvigen.

Het bedrijf (met hoofdkantoor in Beuningen bij Nijmegen) wil met haar concept met gezonde producten nadrukkelijk de link naar sport leggen. Zo worden de top beachvolleybalsters Marrit Leenstra en Sanne Keizer al gesponsord. En naar verluidt wordt in mei ex-profwielrenster Leontien van Moorsel als nieuw ‘gezicht’ gepresenteerd. Juicy Details heeft momenteel vier vestigingen, Nijmegen, Rotterdam (2) en Amsterdam. Het assortiment bestaat uit onder meer sappen, smoothies, salades en yoghurts. Dit jaar wil het bedrijf groeien naar 10 filialen, voornamelijk in de grote steden. Ook zijn er al outlets te vinden in bedrijfsrestaurants.

De samenwerking is donderdag officieel ondertekend op het evenement bar:nl in Amsterdam waar Juicy Details een eigen stand heeft. Van der Geest zal tot en met het WK in 2009 en dus de OS van Peking in 2008 worden gesponsord door Juicy Details. Dat de judoka naast sporter ook BN’er is (Van der Geest ‘doet’ de Postbankreclame en is dj) past mooi in het marketingplan.