artikel

Sodexho wil nummer 1 facility worden

Horeca

De facilitywereld dient ernstig rekening te houden met Sodexho. Volgens directievoorzitter Hans Rijnierse wordt zijn (catering)bedrijf binnen twee jaar nummer 1 als het gaat om het aanbieden van diensten. Rijnierse doet zijn uitspraken in het nieuwste nummer van Misset Catering, dat vrijdag 7 april verschijnt.

Volgens Rijnierse is de cateringbranche verzadigd. De nummer 1 cateraar van Nederland wil daarom snel diezelfde positie innemen op facilitygebied. ,,In onze strategie richten wij ons op overige services als schoonmaken en bewaken, het facility management. We zijn al aanwezig bij onze opdrachtgevers en zij zijn meer bereid om dit soort zaken uit te besteden, dat zie je heel sterk bij bedrijven als Philips, Canon en andere multinationals’, aldus de Sodexho-topman in Misset Catering.

Inmiddels maken al 22 klanten gebruik van de diensten van de divisie Sodexho Multiservices. ,,Als een cateringcontract een waarde 1 heeft, is dat bij een multiservicecontract 5 of 6. En bij catering gaat het meestal om één- tot driejarige contracten, bij multiservices vaak om 5 tot 10 jaar.”

Sodexho heeft in Hago en CSU al partners voor schoonmaak- en bewakingsdiensten. Met andere partijen wordt gesproken. Rijnierse heeft het over ‘aanzienlijke investeringen’ en ‘eventuele overnames’ om de nummer 1 positie te bereiken. De recente overname van de formule Homerun (nu So Easy) met daarin onder meer boodschappenservice en schoenreparatie past tevens in de focus op facility.

Meer over Rijnierse en de plannen van Sodexho in de nieuwste Misset Catering.Proefnummer of abonnement aanvragen? Kijk hier…