artikel

WK-koorts Bedrijfscatering

Horeca

De grote spelers in de bedrijfscatering doen allen aan een WK-actie. Hoewel Oranje de klok slaat, staan de deelnemende voetballanden ook centraal. Er is veel samenwerking met leveranciers. Dat leert een klein onderzoek van Misset Catering.
Lees verder…

WK-koorts Bedrijfscatering

SAB, Prorest, Hutten Business Catering, Sodexho, Compass, Avenance, Mondial en ISS laten op verzoek weten dat ze tijdens het wereldkampioenschap voetbal in Duitsland (van 9 juni tot en met 9 juli a.s.) hieraan aandacht besteden. De mate waarin verschilt wel. Sodexho lijkt zich als nummer 1 verplicht te voelen om het groots aan te pakken. De gasten van haar bedrijfsrestaurants maken kans op een bioscoopset voor thuis en zelfs toegangskaarten voor WK-duels.

Ook bij Compass en Prorest zijn prijzen te winnen. Het leeuwendeel van de cateraars houden gedurende het hele toernooi acties, sommige starten pas als Oranje gaat spelen. Uiteraard zal de aankleding in de restaurants en bij de medewerkers veelal oranje zijn. Een enkele uitzondering daargelaten. De samenwerking met fabrikanten en/of leveranciers is groot. Zo gaat Prorest een één-tweetje aan met Unilever en SAB met UBF Foodsolutions en Vishandel Almelo. Andere cateraars hebben nog meer ‘sponsors’.

Veel cateraars (o.m. Avenance, SAB, Prorest) stellen menu’s samen met betrekking tot de deelnemende landen. ISS focust, zeker tijdens de duels van Van Basten c.s, wat meer op ‘Hollandse sferen’. Voor het eigen personeel zijn er maar mondjesmaat acties. Sodexho organiseert voor de locaties ‘pimp my restaurant’. En Hutten Business Catering houdt haar eigen ‘WK 2006 Poule, ook voor het goede doel!’.

Meer in WK-special in de eerstvolgende Misset Catering én de aparte bijlage met tips en interessante verhalen, die vrijdag 19 mei verschijnen.
Vraag hier een proefnummer aan…