artikel

Nationale Dag van de Brievenbusreclame

Horeca

AMSTERDAM – De Nationale Dag van de Brievenbusreclame 2007 vindt plaats op dinsdag 22 mei. Al tien jaar lang is dit congres het toonaangevende evenement op het gebied van foldering. Ook de jubileumeditie is er een waar halsreikend naar kan worden uitgekeken. Vooral ook dankzij de medewerking van een aantal prominente retailers belooft het tiende jaarcongres veel waar voor je geld.

Panamalezing door Fer van der Plas
De jaarlijkse Panamalezing vormt onmiskenbaar een prestigieus onderdeel van de congresformule. Tijdens een breed gefundeerde benadering ontvouwt een vooraanstaande vakgenoot zijn visie op de toekomst van de folder. De Panamalezing 2007 wordt verzorgd door Fer van der Plas. Als directeur concernmarketing en e-commerce bij de Macintosh Retail Group is Fer van der Plas geen onbekende in retailland. Bij veel van de Macintosh formules, zoals Kwantum, BelCompany, Halfords en Scapino, vervult de folder een belangrijke rol in de communicatie strategie. Maar de retailer gaat ook steeds meer digitaal de weg op. De veranderende dynamiek bij retail marketing zal dan ook een belangrijk aandachtspunt zijn tijdens de bijdrage van Fer van der Plas.

Kruidvat, V&D en Setpoint in paneldiscussie
Kruidvat, in de persoon van Hans Kok, en Vroom & Dreesmann, in de persoon van Linda Eriksen, zijn vertegenwoordigd in een paneldiscussie. Tijdens de paneldiscussie wordt getracht een antwoord te formuleren op een van de meest gestelde vragen: hoe maak je een goede folder? Dat men binnen de poorten van Kruidvat en V&D daar een goed zicht op heeft laat zich raden. Niet voor niets scoort de V&D folder al jaren hoog op de effectiviteitsladder en is Kruidvat meerdere keren winnaar van de Gouden Deurmat, de prijs voor de meest geliefde folder. Het panel wordt gecompleteerd door Ralph Thijsen, manager TMG Advertising en Jan van Broekhuizen, directeur van Leads. Samen zorgen zij voor de verbreding door vanuit andere posities in de keten de do’s & don’ts in kaart te brengen.De discussie staat onder leiding van Aad Boon, marketingbaas bij Setpoint. Aan Boon verwierf grote faam tijdens zijn periode als vice president marketing communications bij Albert Heijn. Het was tijdens zijn regeerperiode dat Albert Heijn landelijk ging folderen. Na korte uitstapjes naar De Telegraaf en UPC is Aad Boon sinds kort teruggekeerd in de moderetailwereld.

Cross media: de folder in de media-mix
Een tweede themablok tijdens het congres staat in het teken van de positie van de folder in het multi-mediale landschap. Via een drietal korte presentaties, waarbij een ontmoeting tot stand komt tussen wetenschap en praktijk, zal worden ingegaan op de essenties van multi media en multi tasking. Fred Bronner, hoogleraar communicatiewetenschap aan de Universiteit van Amsterdam, behandelt de wetenschappelijke kant van het verhaal: waar hebben we het eigenlijk over als we spreken over cross media? Jasper Bronner, research executive bij Kobalt, en Jan Havermans, marketingmanager bij GfK Panelservices Benelux, staan voor de praktijk.

Het aantal plaatsen is beperkt, dus schrijf u nu direct in voor de Nationale Dag van de Brievenbusreclame 2007, via: www.brievenbusreclame.nl.

Download hier het programma>>>