artikel

Flexibel met verkoopkanalen

Horeca

Vergroot de bezettingsgraad van uw hotelkamers door alle verkoopkanalen online te laten boeken. Hierdoor bent u in één klap verlost van de veelal stroperige allotments. Met allotments (vast aantal kamers beschikbaar houden voor een wederverkoper) bent u minder flexibel, omdat er veelal een dag of vier zit tussen het de uiterste reserveringsdatum en de datum […]

Vergroot de bezettingsgraad van uw hotelkamers door alle verkoopkanalen online te laten boeken. Hierdoor bent u in één klap verlost van de veelal stroperige allotments. Met allotments (vast aantal kamers beschikbaar houden voor een wederverkoper) bent u minder flexibel, omdat er veelal een dag of vier zit tussen het de uiterste reserveringsdatum en de datum van aankomst. Om die kamers toch vol te krijgen, plaatsen veel hotels nog snel peperdure advertenties in dagbladen en bieden ze hun kamers aan tegen dumpprijzen. Bepaald niet bevorderlijk voor de nettowinst.

Met de nieuwe methode ‘grabbelen’ alle verkoopkanalen uit één grote bak. Wanneer de kamers vervolgens bijna vol zitten, maar u wilt nog een paar kamers beschikbaar houden om onaangekondigde gasten aan de balie niet teleur te stellen, dan sluit u eenvoudig de verkoopkanalen af.

Een ideale mix bestaat niet, omdat iedere hotelsituatie anders is. Hieronder geven we u wel een opsomming van de kanalen waar het merendeel van de hotels gebruik van maakt.

  • GDS (Global Distribution System).
  • Eigen distributiesysteem van hotelketel waaraan u bent gelieerd.
  • www.uwhotel.nl
  • www.bookings.nl
  • www.weekendjeweg.nl
  • www.picotel.nl
  • www.hotels.nl
  • VVV
  • Touroperator

    Tip: Bouw een mogelijkheid in van cross-selling in uw systeem. Hierdoor adviseert uw systeem automatisch een alternatief wanneer een hotel vol zit.