artikel

Koffie verschuift naar luxe en sfeer

Horeca

De consument begint steeds later met het drinken van koffie. Daarnaast is de gast bereid om voor luxe te betalen, dus voor speciale koffies. Als we dit vertalen betekent dit dat de trends kwaliteit, gemak, variatie en presentaties zijn.

Filterkoffie is ‘uit’ in de horeca. Speciale variaties waaronder espresso, cappuccino, chocolade en wiener melange winnen terrein.

Ook de sfeer omtrent het koffiedrinken verandert. Het gaat tegenwoordig om de entourage en het genieten. Maak daar als horecaondernemer gebuik van. Gun de gast een rustig moment voor het drinken van een luxe koffie. Kleed die koffie aan met aantrekkelijke extra’s zoals luxe koekjes, een glaasje alcohol of een toefje slagroom. Zo’n koffie mag al snel € 4,30 of meer kosten. Een leuke winstpakker.

Drie trends

1. Meerdere molens op koffieautomaten. Iedere specialiteit z’n eigen bonensoort, die een betere smaak geeft

2. Latte Macchiato met meerdere lagen (melk, koffie, melkschuim en eventueel siroop met verrijkende smaak onderin) zichtbaar in het glas

3. Voortdurend designaanpassingen van apparatuur om aan de laatste interieurtrend te voldoen

Zo verrijkt u uw koffiekaart