artikel

Nike kent geen broodtrommeltje

Horeca

Het hoofdkantoor van Nike Europe staat in Hilversum. De internationale medewerkers nemen geen broodtrommeltje mee. Ze kunnen zelfs terecht in een à la carte restaurant met bediening. Nog luxer, gratis D.E.-koffie én, uniek, een eigen Starbucks koffiecorner.

In het Hilversumse hoofdkantoor voor Europa, Midden-Oosten en Afrika zit sinds juni het enige Nederlandse verkooppunt van de Amerikaanse koffiegigant Starbucks. Dat betekende een stormloop van fans van Starbucks en werknemers van omliggende bedrijven op de koffiecorner. Multinational Nike is een bedrijf van noviteiten. De werknemers (ruim 40 nationaliteiten) hebben de keus uit vier caterconcepten. Eén daarvan, The Bistro op de bovenetage, is zelfs à la carte restaurant mét tableservice. Op de begane grond is er The Village met vooral zelfbediening. Fast Track is de kiosk c.q. shop. In een bijgebouw zit nog de formule Sportcafé.

Food & beverage van zelfbedieningsrestaurant The Village verorberen met uitzicht op de sportvelden.
Gezondheid uit zich in het aanbod van The Village door het groente-, salade- en fruitbuffet.
De Fast Track Shop. Hier worden verse gebrande koffie én ontbijtjes gehaald. Tevens verkooppunt van onder meer lectuur en cadeaus.
Service en keuze. Diverse soorten brood en beleg, op verzoek bereid door een cateringmedewerkster.
Op de eerste etage nog meer service en keus. The Bistro is van 10.00 tot 15.00 uur een à la carte restaurant mét bediening.
The Soup Factory biedt diverse soepen en toppings aan.
Het internationale karakter van Nike in beeld. Noodles vs stamppot.
In een gehuurd bijgebouw zijn voor de medewerkers aldaar ook cateringfaciliteiten. Hoewel Het Sportcafé niet groot is toch opvallend veel keus en vers gebakken broodjes.

Foto’s: Henk Riswick