artikel

Opdracht pand in verkoop

Horeca

Kies een makelaar die onafhankelijke en opgeleid is. Die niet in het eerste gesprek een opdrachtformulier onder uw neus schuift. Ga met meerdere makelaars praten. Een oriëntatiegesprek kost bij de meeste makelaars niets en na twee praten kunt u zelf bepalen of het klikt of niet. Laat uw makelaar een professioneel ogende presentatiemap opstellen. Snor […]

Kies een makelaar die onafhankelijke en opgeleid is. Die niet in het eerste gesprek een opdrachtformulier onder uw neus schuift. Ga met meerdere makelaars praten. Een oriëntatiegesprek kost bij de meeste makelaars niets en na twee praten kunt u zelf bepalen of het klikt of niet.

Laat uw makelaar een professioneel ogende presentatiemap opstellen. Snor die ene mooie foto op van uw pand in wintersfeer of na een opknapbeurt.

Een makelaar vergelijkt eerst in zijn eigen bestand of een zoekende ondernemers overeenkomst met uw bedrijfsprofiel. Vervolgens maakt de makelaar uw pand bekend in de media. Hij kiest hiervoor in toenemende mate voor internet in vergelijking met de traditionele vakbladen en regionale kranten. Internet versnelt en vergemakkelijkt het zoeken.

Zorg dat je pand er aantrekkelijk uitziet. Houd er rekening mee dat kandidaat kopers regelmatig uw zaak bezoeken in een stadium dat u ze nog niet kent. Ook wanneer u ze inmiddels wel kent, bezoeken gegadigde kopers uw onderneming nogal eens onverwacht.