artikel

Stel een ‘pakket van eisen’ samen

Horeca

Met een ‘pakket van eisen’ schept u duidelijkheid. Nu hoeven er geen misverstanden meer te bestaan tussen u en uw kassaleverancier. Formuleer vooraf duidelijk wat u wilt en vraag aan de leverancier wat hij kan. Stuur het ‘pakket van eisen’ naar meerdere leveranciers en bepaal dan met welke partij u in zee gaat. Met deze […]

Met een ‘pakket van eisen’ schept u duidelijkheid. Nu hoeven er geen misverstanden meer te bestaan tussen u en uw kassaleverancier. Formuleer vooraf duidelijk wat u wilt en vraag aan de leverancier wat hij kan. Stuur het ‘pakket van eisen’ naar meerdere leveranciers en bepaal dan met welke partij u in zee gaat. Met deze uitgebreide voorbereiding weten u en de leverancier exact wat u aan elkaar heeft. Een miskoop is dan nagenoeg uitgesloten.

Belangrijke vragen

Vermeld in uw pakket van eisen de volgende vragen:

  • Wat is de functionaliteit van het systeem?
  • Hoe lang duurt een training voor een medewerker/gebruiker van het systeem?
  • Is het pakket koppelbaar met de overige techniek in het hotel (POSsystemen, Telefooncentrale, Pay-TV, Keycard, Administratie)?
  • Wat is de onderliggende techniek/database in verband met de storingsgevoeligheid?
  • Kunnen de verschillende reserveringskanalen eventueel elektronisch worden aangesloten op het systeem?
  • Hoe lang bestaat het bedrijf van de leverancier?
  • Hoeveel mensen zijn er werkzaam?
  • Hoeveel programmeurs zijn er voor de software?
  • Bestaat er een 24-uurs helpdesk?
  • Wat zijn de maandelijkse kosten?