artikel

Verhuistips

Horeca

Investeer in een goede voorbereiding, dat bespaart u veel geld, stress en regelwerk. Kies een verhuizer die zich in uw individuele situatie verdiept en met u meedenkt. Stel samen met het verhuisbedrijf het aantal uren vast waarbinnen de verhuizing moet plaatsvinden. Maak één medewerker met organisatorisch talent vrij, die uw bedrijf verhuisklaar maakt. Een andere […]

  • Investeer in een goede voorbereiding, dat bespaart u veel geld, stress en regelwerk.
  • Kies een verhuizer die zich in uw individuele situatie verdiept en met u meedenkt.
  • Stel samen met het verhuisbedrijf het aantal uren vast waarbinnen de verhuizing moet plaatsvinden.
  • Maak één medewerker met organisatorisch talent vrij, die uw bedrijf verhuisklaar maakt. Een andere optie is een projectteam met een duidelijke taakverdeling samen te stellen.
  • Huur een paar monteurs in voor technische werkzaamheden zoals het af- en aankoppelen van uw computerpark, lampen en andere elektronica. ‘Onschuldige’ klusjes zoals het demonteren van kasten en bureaus laat u aan uw eigen medewerkers over.
  • Door tijdens de verhuizing twee medewerkers te laten posten bij de ingang van zowel het oude als het nieuwe pand, voorkomt u dat u na de verhuizing ineens duizenden guldens armer bent.
  • Betrekt u een nieuw pand, neem dan na de officiële opleveringsdatum tenminste drie weken in acht om het gebouw ‘op te laten tuigen’.
  • Let bij een nieuw pand op het vochtpercentage van de vloer. Is het beton al droog genoeg om uw vloer met linoleum of andere materialen te bedekken?